יו"ר הוועדה לביטחון פנים חברת הכנסת מירב בן ארי ('יש עתיד') שוחחה היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און בתכניתם ב-103FM בעקבות דבריו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר כי יש לחסום את הרשתות החברתיות במקרה של התפרעויות, עימותים אלימים והפרות סדר.

"רשתות חברתיות הן כלי מצוין גם למלחמה בפשיעה וגם כלי משמעותי לדמוקרטיה", אמרה בן ארי בפתח הריאיון. "לכן, אין מקום לאמירה כזו במדינה דמוקרטית. ברור שלא צריך לחסום רשתות חברתיות. גם השוטרים בעצמם מגיעים לעבריינים באמצעות סרטוני הטיקטוק. עם זאת, אני לא קוראת לפיטורים. נראה לכם? בעקבות אמירה אחת? קובי שבתאי הוא מפכ"ל מצוין".

בהמשך התייחסה יו"ר הוועדה לביטחון פנים לנאום שתי המדינות של ראש הממשלה לפיד בעצרת האו"ם, בו הוא צפוי להביע את תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית. "הוא נמצא בשליחות חשובה מאוד למדינת ישראל. כמו ראשי ממשלה קודמים, לפיד יושיט את ידו לשלום. הפלסטינים כנראה ידחו את ידו בבוז, כי זה מה שהם עושים תמיד", טענה. "אני מציעה לכולם לנשום וקודם כל לשמוע את דבריו. ראש הממשלה לפיד לא משתמש בטריקים - הוא יורד מהמטוס בלי מסיבות עיתונאים והצהרות דרמטיות. אני בטוחה שיהיה נאום טוב וחשוב, מהמעט ששמעתי הבוקר בישיבה שלנו הוא ידבר על ביטחון ועל איראן, וכן - גם על שלום. בסוף, זה מה שראש ממשלת ישראל צריך להציע".

עוד הבהירה יו"ר הוועדה לביטחון פנים כי ראש הממשלה לא יילחץ על הקמת מדינה פלסטינית: "לפיד לא ידבר על להקים מדינה פלסטינית מחר. הוא ידבר כמו ראשי הממשלות לפניו, מושיט יד לשלום, וזה דבר חשוב מאוד. מה זה 'לא עכשיו'? הוא ראש הממשלה שנמצא באו"ם וזה התפקיד שלו. הוא ידבר 24 דקות והוא יעסוק בהרבה מאוד נושאים אחרים. לפיד מציג כאן עמדה ציונית ופטריוטית שאוהבת את המדינה הזאת, וזה מותר וראוי". 

כשנשאלה מדוע נדמה כי מפלגת 'יש עתיד' לא פתחה בקמפיין לקראת הבחירות הקרובות, השיבה: "אנחנו המפלגה היחידה עם מצע. רק בשבוע שעבר השתתפתי כנס נשים. אנחנו מדברים על הזכויות לקהילה הגאה, על ביטחון הפנים ועל יוקר המחיה. באיזה נושאים אנו לא נוגעים? השלטים הלא ממומנים היחידים בצמתים הם שלנו, תראו מה זה". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM