מתיחות בבירה עם תחילת חגי תשרי: עימותים פרצו הבוקר (שני) בין שוטרים למתפרעים בהר הבית, ברקע עליית יהודים למקום לרגל ראש השנה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה מספר צעירים הסתגרו במסגד בהר הבית, והבוקר עם תחילת הביקורים במקום החלו מפרי הסדר שבתוך המסגד בירי זיקוקין לסירוגין מתוכו. 

כמו כן, לפנות בוקר החלו כמה עשרות מפרי סדר בקריאות הסתה והפרת הסדר באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, כשחלקם יידו אבנים לעבר כוחות המשטרה. שני חשודים שיידו אבנים לעבר הכוחות נעצרו.

הר הבית טרם תחילת הביקורים, דוברות המשטרה

במקביל לכך, הביקורים בהר הבית נמשכים כסדרם, זאת לצד תפילות של המוסלמים הנמצאים בשטח ההר בעוד הבוקר המשטרה עצרה שני חשודים בגין חשד להסתה והפרת הסדר.

מהמשטרה נמסר כי בימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות "פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות". על פי המשטרה, אותם פרסומים מופצים על-ידי "גורמים עוינים ובעלי אינטרס", בזמן שאין כל שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית, במסגרתו מתנהלות במקום תפילות של מוסלמי וביקורים של ישראלים ותיירים.

"לא נאפשר לאף אדם לשבש את שגרת החיים במקום בהתאם לנוהג הקיים, וכל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות", נמסר.