כוחות המשטרה המקומית במקסיקו, יחד עם צוות ישראלי, פשטו בסוף השבוע האחרון על מתקן הגירה הסמוך לגבול עם גואטמלה, ועצרו 17 מחברי הכת החרדית 'לב טהור' - כת קיצונית עם סממנים של ניצול וחשד לסחר בבני אדם. 

עשרות נעצרו: פשיטת הענק על מתחם הכת "לב טהור" במקסיקו

דני לימור, איש מוסד לשעבר שהשתתף במבצע המורכב שהוביל לפשיטה, התראיין היום (רביעי) אצל בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM וסיפר על המראות שנגלו לעיניו. 

"אנשי הכת היו 26, מתוכם שני מנהיגים שהם עצורים לקראת הבאתם בפני שופט והאשמתם בכל הפשעים שביצעו. חוץ מהם, הכת מורכבת מהרבה מאוד נשים וילדים, נערים ונערות מגיל שנתיים עד גיל 18, שהם אלה שנולדו וגדלו בכת. בין הנשים יש גם כאלה שהן חברות בלב ובנפש. כלומר, אפשר להגיד שהן עברו שטיפת מוח ושהן תחת השפעה, או שאפשר להגיד שככה הן בחרו". 

בהמשך, עוד הרחיב: "הצוות שלנו מורכב כולו ממתנדבים - אנשי מוסד לשעבר, אחד קצין בכיר במשטרה וגם שני עורכי דין. כולם עשו עבודה מדהימה. עורכי הדין אספו את כל החומר, את כל העדויות, כדי שהתיק שהם הכינו ישמש כתשתית ויאפשר לנו לפעול על פי החוק המקסיקני שהוא רגיש מאוד לנושאים אלה של התעללות בילדים וסחר בנשים. התיק היה בנוי כל כך טוב, שהשוטר - לא נותרה לו ברירה". 

איש המוסד לשעבר טען כי איננו מצליח להבין כיצד חברי הכת מרשים לקרוא לעצמם יהודים. "קשה להאמין שהחבר'ה האלה מעיזים לקרוא לעצמם יהודים. כל מנהגי היהדות האורתודוקסית היו צריכים שנים אחורה להוציא אותם מכלל ישראל, אבל את שפינוזה הוציאו יותר בקלות", תקף. "אלה אנשים שהולכים לפי ספר שכתב איזשהו אדמו"ר, ששאר האדמו"רים האמיתיים צריכים להתבייש בכך שהוא קורא לעצמו אדמו"ר. אז אלה אנשים שקמים בבוקר ולא לומדים תורה כפי שאנו מכירים, אלא אך ורק את הספר הזה שהוא כתב ובו תפיסות עולם הזויות על מהי באמת יהדות".

על הרגע שבו ישראל עמיר, חבר לשעבר בכת הקיצונית, התאחד עם בנו בן השלוש, אמר דני לימור: "אני לא נכחתי ברגע הפגישה, אבל שמעתי שהילד לא ירד מהידיים של האבא ושניהם לא הפסיקו לחייך לרגע. כלומר, לא היה לו קשה להיפרד מהאמא".