רעידת אדמה בעולם התחתון: ראש ארגון הפשע בני שלמה חוסל היום (שני) על ידי מתנקשים רעולי פנים שירו בו ובאדם נוסף בתחנת דלק בדרך השבעה, סמוך לאזור. כתוצאה מהירי נפצע שלמה באורח אנוש ואילו חברו נפצע באורח קשה. השניים פונו לבי"ח וולפסון ועם הגעתם נקבע מותו של הבכיר, ואילו חברו נכנס לחדר ניתוח.

קצין משטרה שלא היה בתפקיד, הבחין בהתרחשות והחל במרדף אחר המתנקשים ברכב הנמלט. בשלב מסוים הצליח הקצין להשיג את הרכב החשוד שניסה לנגח אותו בתגובה, קצין המשטרה נפל מהקטנוע ולאחר שהצליח להתייצב ירה מספר יריות לעבר חלקו האחורי של הרכב. בשלב זה פרקו החשודים מהרכב, עברו לצידו השני של הכביש ובאיומי אקדח שדדו רכב מנהג תמים שעבר במקום ונמלטו לכיוון מזרח. 

תיעוד חיסול ראש ארגון הפשע בני שלמה בתחנת הדלק באזור (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

החיסול הדרמטי של ראש ארגון הפשיעה מגיע בשיאה של "מלחמת עולם" בעולם התחתון בין ארגוני פשיעה משמעותיים שהיריבות ביניהם גבתה כבר מחיר דמים. נציין כי החיסול בוצע באזור שנחשב מחוץ לגבולות השליטה של אותו ארגון. בתום הערכת מצב, הוטלה חקירת האירוע על היחידה המרכזית במחוז ת"א כאשר הרקע לאירוע הינו פלילי. 

ראש ארגון הפשע בני שלמה חוסל בתחנת דלק באזור (צילום: דוברות המשטרה)

האירוע החל בשעה 14:30 בצהריים, אמצע היום בתחנת הדלק באזור, כאשר לתחנת הדלק מגיע ג'יפ ובו שלושה מתנקשים, שניים מהם יורדים מהרכב רעולי פנים, פותחים בריצה לעבר ראש ארגון הפשיעה וככל הנראה מאבטח שהיה איתו ומבצעים ירי מטווח קצר תוך כדי שראש הארגון ומאבטחו מנסים להימלט בריצה אל מרכז הכביש וכמעט נפגעים ממשאית ורכב פרטי שחולפים במקום.

אלא שהמתנקשים לא מוותרים, משלימים את המשימה שלשמה נשלחו ולא עוזבים את המקום עד שמבצעים וידוא הריגה של ראש ארגון הפשיעה. הם עולים אל הג'יפ ופותחים במילוט עד לדרמה הבאה.  

כאמור, שוטר מתחנת יפו שהיה על אזרחי ותדלק בתחנת הדלק היה עד לאירוע החיסול ומיד כשהמתנקשים פתחו במילוט מהמקום הוא דלק אחריהם, דיווח למשטרה והמשיך במרדף עד שהצליח להיצמד אליהם עם האופנוע, בשלב הזה הוא קרא  להם לעצור בצד הדרך ומשלא נענו לקריאותיו הוא ביצע ירי לעבר הרכב. 

המתנקשים המשיכו בנסיעה מטורפת, גרמו לתאונת דרכים וכשנדמה היה שהדרמה מסתיימת, התפתח האירוע לדרמה נוספת וחמורה שעה שאותם מחסלים זינקו מרכבם, חצו את הכביש לעברו השני באיומי נשק שדדו רכב אחר מאזרח ונמלטו מזרחה. 

זירת החיסול בתחנת הדלק באזור (צילום: אבשלום ששוני)
זירת החיסול בתחנת הדלק באזור (צילום: אבשלום ששוני)

יעד החיסול העבריין הבכיר בני שלמה הוא אחד מראשי הפשיעה הגדולים ביותר שפעלו בדרום וחלשו גם על אזור המרכז. הארגון היה בסכסוך עקוב מדם עם ארגון פשיעה אחר בדרום, ושני הארגונים היו יעד מרכזי עבור ימ"ר לכיש במחוז דרום. חוקרי היחידה ניסו פעם אחר פעם להכניס מאחורי הסורגים את ראשי שני הארגונים. 

רק לפני כשנה שוחרר שלמה מהכלא, וחודשים לאחר מכן שוחרר יריבו שבעבר היה גם ה"בוס" שלו בעולם הפשע. שחרורם מהכלא שינה את דפוסי החשיבה של היחידה המרכזית לכיש, ובעוד בעולם הפשע היה ברור שחיסול של אחד מהם הוא עניין של זמן, במשטרה העריכו כי יוכלו לשים יד עליהם.

בין לבין בוצעו ניסיונות חיסול של בנו של ראש ארגון פשיעה בדרום, שנפצע באורח קשה באירוע שהפך את הזירה הפלילית באזור הדרום ללוהטת: "זה אירוע שהפך לחבית נפץ אחת גדולה, פצצה מתקתקת מעל עולם הפשע באזור הדרום". 

גורם בעולם הפשע סיפר: "היה ברור שהניסיון לחסל את בנו של ראש ארגון הפשיעה לא יביא לשקט בגזרה, יחד עם זאת לא רק איתו היה ראש הארגון שחוסל פתוח בסכסוך. החיבורים שנעשו, כל ארגון עם ארגונים אחרים גרם למתח נוסף וידיעה שחיסול של כל אחד מהראשים הללו יהיה קרוב יותר מתמיד. גם במשטרה ידעו על זה ולא בכדי נעשו ניסיונות לבצע מעצרים של השניים והרחקות מאזור הדרום. מסתבר שאחד הארגונים היה ערוך ומתוחכם הרבה יותר בשביל לארוב בזמן בשעת הכושר ולחסל את היריב הנצחי". 

נציין כי בעבר בני שלמה היה חלק מארגון פשיעה גדול, נמנה עם מקורבו של אותו ראש ארגון פשיעה יריב היום ובשלב מסוים הפכו השניים לאויבים צמאי דם, עד כדי כך הגיעה היריבות ביניהם לכדי ניסיון חיסול כזכור של בנו של ראש ארגון פשיעה יריב. נציין בנוסף כי לאחרונה חוסל מאבטחו של ראש ארגון הפשיעה שחוסל היום. 

אירוע הירי באזור (צילום: אבשלום ששוני)
אירוע הירי באזור (צילום: אבשלום ששוני)

שימוש ביצירות לפי סעיף 27 א' לחוק זכות יוצרים, תשס"ח 2007: מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני: [email protected] בבקשה לחדול מעשיית השימוש ביצירה תוך ציון שם מלא מספר טלפון ובצירוף הצילום / התוכן.