יום כיפור 2022 עמד בסימן המתיחות הביטחונית, ובעוד שהצום עבר בשקט יחסי בעורף הישראלי, בצבא ניהלו היום מספר מבצעים למעצר מבוקשים בשטחי יהודה ושומרון, במהלכם נעצר מחבל שהתבצר בבית בתום כמה שעות של חילופי אש עם כוחות הביטחון, בסופם הסגיר את עצמו.

במהלך תפילת נעילה: נתניהו חש לא טוב בבית הכנסת ופונה לבית החולים
מחבל חוסל ושישה נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל סמוך לשכם
בני מיעוטים נסעו בבת ים לאחר כניסת הצום - ההמון הפך את רכבם

הרכב ההפוך בבת ים (צילום: צילום מסך טיקטוק,שימוש לפי סעיף 27א')
הרכב ההפוך בבת ים (צילום: צילום מסך טיקטוק,שימוש לפי סעיף 27א')

מד"א העניק טיפול רפואי ל-2,741 בני אדם, בהם 285 רוכבי אופניים וקורקינט

כמדי שנה, צוותי מגן דוד אדום היו עמוסי עבודה ביום הכיפורים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזנקו להעניק טיפול רפואי ל-2,741 בני אדם ברחבי הארץ, מתוכם 1,920 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים, בהם 268 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום.

חמישה נפצעו קשה ואחד בינוני בתאונות ברחבי הארץ. הולך רגל בן 33 נפגע מרכב באורח קשה בכביש 4 סמוך למחלף אלוף שדה, רוכב אופנוע בן 19 נפגע באורח קשה בטירה וגבר בן 19 נפגע קשה בתאונת דרכים בחניון סמוך ליער גדות. בנוסף טופלו עוד 24 פצועים בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם 5 בינוני ו-19 קל.  

285 בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 6 בינוני ו- 279 קל. 37 בני אדם נפצעו באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ, בהם 1 בינוני ו-36 קל.  צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 133 יולדות לבתי החולים. יולדת אחת מתוכן יולדה ע"י צוותי מד"א בירושלים.

חילופי אש בין צה"ל למחבלים בשכם (רשתות חברתיות ערביות)

מחבל חוסל ושישה נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל סמוך לשכם

כוחות צה"ל ושב"כ עצרו במהלך יום הכיפורים מחבל החשוד בביצוע הפיגוע לעבר אוטובוס ומונית סמוך לשכם ביום ראשון האחרון. במקביל לכך, היום נעצר מבוקש חשוד, פעיל חמאס המשתייך לתשתית אשר תכננה פיגועים נגד ישראליים, בכפר דיר אל חאטב, מזרחית לשכם.

במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי לעבר כוחות צה״ל ממספר מוקדים. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות הגיבו בירי וזוהו מספר פגיעות, מחבל אחד חוסל כתוצאה מירי הכוחות. לאחר חילופי האש, המבוקש נכנע והסגיר את עצמו לידי לוחמי צה"ל במקום. המחבל ונשק מסוג M-16 ששימש אותו, הועברו להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

לכתבה המלאה

חילופי אש בין צה"ל למחבלים בשכם (רשתות חברתיות ערביות)

במהלך תפילת נעילה: נתניהו חש לא טוב בבית הכנסת ופונה לבית החולים

יו"ר מפלגת הליכוד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו הרגיש ברע במהלך תפילת נעילה בבית הכנסת הגדול ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, והתפנה לביצוע בדיקות בבית החולים שערי צדק.

מלשכת נתניהו נמסר: "נתניהו חש לא טוב בבית הכנסת בזמן תפילת ״נעילה״. הוא עבר סדרת בדיקות במקום שיצאו תקינות, וכעת חש בטוב. למען הסר ספק, ראש הממשלה לשעבר נתניהו מתכוון להגיע באופן עצמאי לבית החולים לבצע בדיקה".

לכתבה המלאה

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

מתקפת הנגד האוקראינית נמשכת ודוחקת את הכוחות הרוסים בחרסון ולוהנסק

מתקפת הנגד האוקראינית רשמה ביומיים האחרונים הישגים משמעותיים בלחימה בדרום המדינה באזור חרסון, שם היא מצליחה במאמציה לכתר את הכוחות הרוסים ודוחקת אותם בהצלחה אחורה. בנוסף, עולה מהדיווחים כי לראשונה מתחילת הפלישה הרוסית הצליחה אוקראינה להתקדם לתוך מחוז לוהנסק, חלק מחבל דונבאס שנכבש בידי הרוסים בתחילת המלחמה. 

"השחרור של לוהנסק החל", אמר גורם רשמי אזורי. "כמה יישובים כבר שוחררו מהצבא הרוסי", אמר סרהיי היידאיי, מפקד המינהל הצבאי באזור בטלוויזיה הממלכתית. "כל החיילים הבינו שמתקפת נגד היא בלתי נמנעת, הם יובסו".

לפי הדיווחים באוקראינה, כתוצאה מפעולות מוצלחות של צבא ההגנה לכיוון חרסון על הגדה המערבית של נהר הדנייפרו, יחידות רוסיות ספגו אבדות ומנסות לפנות פצועים וציוד בעודן משאירות מאחוריהן מוקשים בשטח. עם זאת, הכוחות האוקראינים עדיין לא הגיעו לעיר חרסון עצמה ונמצאים במרחק של כ-50 קילומטרים ממנה, לפי הדיווחים האחרונים. 

הזוכים בפרס נובל בכימיה (צילום: Christine Olsson via REUTERS )
הזוכים בפרס נובל בכימיה (צילום: Christine Olsson via REUTERS )

פרס נובל לכימיה לשנת 2022 יוענק לשלושה חוקרים מדנמרק וארה"ב

פרס הנובל לכימיה לשנת 2022 יוענק לשלושה מדענים מארצות הברית ומדנמרק מתחום כימיית קליק - כך הודיעה היום ועדת הפרס היוקרתי. התחום שחקרו מאפשר הקלה של תהליכים כימיים מורכבים. הזוכים, יחלקו באופן שווה פרס כספי בסך 10 מיליון קרונות שוודיות, כשלושה מיליון שקלים.

"הפרס בכימיה השנה עוסק בלא לסבך עניינים יותר מדי במקום לעבוד עם מה שקל ופשוט. ניתן לבנות מולקולות פונקציונליות אפילו בדרך הפשוטה", אמר יוהאן אוקוויסט, יו"ר ועדת נובל לכימיה במסיבת העיתונאים באקדמיה המלכותית של שבדיה למדעים בשטוקהולם.

לכתבה המלאה

איראן: רעידת אדמה בעוצמה הורגשה במדינה, מאות נפצעו

רעידת אדמה בעוצמה של לפחות 5.4 פקדה את צפון מערב איראן היום, וכלי תקשורת ממלכתיים איראניים דיווחו כי כ-580 בני אדם נפצעו. מוקד הרעידה היה קרוב לעיר חוי שבמחוז מערב אזרבייג'ן.

"רעידת האדמה הזו הותירה עד כה כ-580 פצועים ולמרבה המזל אף אחד לא איבד את חייו בתקרית הזו", צוטט מוחמד חסן נמי, ראש הסוכנות הממלכתית לניהול משברים, בסוכנות הידיעות הרשמית IRNA.

המכון הגיאולוגי של ארצות הברית דיווח על עוצמתה בעוצמה של 5.7 במרחק של כ-11.6 ק"מ מחוי ובעומק של 10 ק"מ. מרכז המחקר הגרמני למדעי הגיאוגרפיה דיווח כי רעידת האדמה הייתה בעוצמה 5.5 וקרובה לאזור הגבול ארמניה-אזרבייג'ן-איראן. כלי תקשורת באיראן מסרו כי מדובר ברעידת אדמה בעוצמה 5.4.

אלק בולדווין מחוץ לבית המשפט בניו יורק (צילום: רויטרס)
אלק בולדווין מחוץ לבית המשפט בניו יורק (צילום: רויטרס)

אלק בולדווין הגיע להסכם עם משפחתה של הצלמת בה ירה למוות

השחקן אלק בולדווין ומפיקי המערבון "ראסט" הגיעו להסדר עם משפחתה של צלמת הקולנוע הלינה האצ'ינס, שבולדווין ירה בה למוות במהלך הצילומים בשנה שעברה. במסגרת העסקה, התביעה האזרחית של המשפחה נגד בולדווין ואחרים תידחה וצילומי הסרט יתחדשו בינואר עם כל השחקנים הראשיים המקוריים, אמר מת'יו האצ'ינס בהצהרה שדווחה לראשונה על ידי דדליין.

"אין לי עניין לעסוק בהאשמות או בייחוס האשמה (למפיקים או למר בולדווין)", אמר האצ'ינס, עורך דין למיזוגים ורכישות, שבמסגרת העסקה יהפוך למפיק בפועל של הסרט. "כולנו מאמינים שמותה של הלינה היה תאונה איומה".

לכתבה המלאה