לאחר התנגדות הנהלת הקיבוץ: יו"ר עוצמה יהודיתאיתמר בן גביר, הגיע הערב (חמישי) לקיבוץ איילת השחר, לאחר שמוקדם יותר היום ההנהלה הודיעה לו כי הכנס לא יוכל להתקיים במועדון במקום. בעקבות הדברים, חבר הכנסת קיים את הכנס ברחובו של הקיבוץ ונאם בפני התושבים. כאשר אל מול בן גביר, הגיעו מספר מפגינים לאירוע.

"ארגנו כאן כנס לבקשת עשרות חברי קיבוץ, שרצו לשמוע אותנו, וזה גרם לועד הקיבוץ לנסות להוריד לנו את השאלטר ולסתום לנו את הפה. איבתיסאם מרעאנה שתומכת בלהשמיד את זיכרון יעקב, הייתה כאן - וממנה לא מנעו להופיע במועדון הקיבוץ. חופש הביטוי זה גם החופש שלנו. זה לא יעזור לכם סותמי פיות - לא תשתיקו אותנו", אמר. 

איתמר בן גביר בקיבוץ איילת השחר (צילום: ללא)
איתמר בן גביר בקיבוץ איילת השחר (צילום: ללא)

בן גביר פנה לתושבי הקיבוץ, כולל אלו המתנגדים לכנס, ואמר: "אנחנו פה גם בשבילכם. הטרור החקלאי לא פוגע רק באיתמר בן גביר - אלא בכם. אלה שרוצים פרוטקשן ומשתלטים על האדמות בגליל, רוצים לפגוע בכל עם ישראל". 

בן גביר הוסיף: "הם יודעים שאנחנו נשמור על חיילי צה"ל, ניתן חסינות לחיילים שלנו ונשנה את הוראות הפתיחה באש. הם יודעים שאנחנו ננצח כי באמת הגיע הזמן שלנו לחזור ולהיות בעלי הבית של המדינה הזו". 

כאמור, מוקדם יותר הודיעה הנהלת הקיבוץ כי אין בכוונתה לקיים את הכנס, ומסרה כי "האירוע תוכנן כאירוע פרטי ולא תואם עם מוסדות איילת השחר. בימים האחרונים הובא לידיעתנו כי האירוע פורסם ככנס אזורי והופץ באמצעות הרשתות החברתיות ברחבי הארץ. איילת השחר לא ערוך לקיום האירוע". 

תומכי בן גביר בקיבוץ הגיבו בזעם: "הכנס יתקיים בכל מקרה - אם לא במועדון, ברחבת הדשא שבקיבוץ". ואכן, בהמשך הודיעה ההנהלה כי הכנס התקיים ברחבת הדשא במקום.