לוחם גבעתי סמ"ר עידו ברוך, בן 21 מגדרה, נרצח היום (שלישי) בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון. הודעה על מותו נמסרה למשפחתו, והלוויתו תתקיים מחר בשעה 14:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. המשפחה ביקשה לתרום את איבריו להצלת חיים, וקרניות עיניו נתרמו כבר הערב. מורתו שלימדה אותו סיפרה לוואלה: "כל מי שהכיר אותו אהב אותו".

בפוסטים בפסייבוק שהעלתה אימו של ברוך, עינב, היא שיתפה בהתרגשות את חוויות המשפחה שליוותה את השירות הצבאי של בנה בגבעתי. בינואר האחרון סיפרה כיצד ליוו אותו בסוף מסלול של הסיירת. "...לאחר המתנה של שעתיים, עולים הלוחמים. כמו עדר באפלו שואגים בקול - כל הפלוגה, שירי עידוד, חילוף לאלונקה, 'ברוך, החברה שלך פה'", כתבה. "אנחנו רצים, מחבקים ומתמלאים גאווה - אלה מיטב בנינו! ילדוני מאחוריך, אמא אבא וכל האהובים. אין מקום שבו תהיה שאליו לא נגיע".

"כל מי שהכיר אותו אהב אותו", שיתפה את וואלה אחת המורות שלימדה את ברוך. "הוא תמיד התנדב, תמיד היה פעיל חברתית, תלמיד מצטיין וקסם של אדם, מלח הארץ - ועל זה כולם מסכימים. כל הוואטסאפ שלי מפוצץ מכל מי שהכיר אותו. הילד הכי ערכי ומיוחד שיצא לנו ושזכינו להכיר".

עופר לוי, שאימן את עידו לקראת הצבא, סיפר כי הכיר אותו עוד כשעידו היה בן 13. "הייתי מאמן נערים לפני צבא, ועידו וחבריו היו הראשונים להתאמן אצלי. עידו היה מהמובילים בכושר שלו. ילד חייכן שתמיד אמר 'כן'. תמיד היה ראשון להגיע לאימונים. ילד סוחף עם אישיות של מפקד". עוד סיפר כי "כשהבן שלי התגייס לגבעתי עידו מיד הלך אחריו לשרת את המדינה. לפני גיוסו עידו ביקש לתקלט בסטודיו החדש שלי בהתנדבות. הלב שלי מסרב להאמין".

חן אוסמו, שלמדה בבית הספר של עידו סיפרה עליו שהיה "ילד שקט ומדהים, למד שכבה מתחתיי בבית הספר. היה די.ג'יי והיה עושה לנו את כל האירועים בבית הספר. ילד זהב שנקטף". "הלב כואב ובוכה", אמר ראש מועצת גדרה יואל גמליאל, העיר בה התגורר ברוך. "אנחנו ברגע קשה זה מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור".

חיילים בזירת הפיגוע ליד שבי שומרון (צילום: דובר צה''ל)
חיילים בזירת הפיגוע ליד שבי שומרון (צילום: דובר צה''ל)

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לברוך ואמר כי "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

מתחקיר צה"ל עולה כי הירי סמוך לשבי שומרון בוצע מנשק אוטומטי מרכב חולף ומטווח קצר. כמו כן עולה כי הכוח שאבטח אותו זמן צעדה לרגל חג סוכות, לא השיב באש. כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד אחרי המחבל, שנמלט במכונית מהזירה.

ארגון "גוב האריות" קיבל אחריות על הפיגוע, כפי שעשה בכמה מהפיגועים הפוקדים את אזור יהודה ושומרון בחודשים האחרונים. ביום שבת בערב נהרגה החיילת נעה לזר בת ה-18 בפיגוע ירי במחסום שועפאט הסמוך לירושלים. מאבטח נוסף נפצע באורח קשה, והמחבל טרם נתפס.