סמ"ר עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי, בן 21, נהרג אתמול בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון, כאשר מחבלים ירו מרכב לעבר הלוחמים שאבטחו את האזור. עופר לוי, מאמן כושר שאימן את ברוך ז"ל מגיל 13 ועד גיוסו לצבא, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM וסיפר עליו ועל ההיכרות עמו.

לוחם צה"ל נהרג בפיגוע ירי בצפון השומרון, מצוד אחר המחבל
"ברכה שאני לא יכול לתאר": חברו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל נפרד

"עידו הגיע אליי בעקבות פרסום מפה לאוזן, הייתי יוצא יחידות מיוחדות של המשטרה, וסיפרתי את הסיפור שלי כנכה צה"ל", סיפר לוי. "עידו וחבריו הצטרפו אליי לאימונים יחד עם בני. אנו מאמינים שצריך להתאמן מגיל צעיר כדי להיות מוכן לצבא". הוא הוסיף: "עידו הראה את נכונותו להתגייס לקרבי".

"אני ומשפחתי בשוק טוטלי. שמעתי ולא ידעתי מה לעשות עם עצמי. הדבר הראשון שאמו שאלה אותי, 'נכון שאתה גאה בו?', לא ידעתי מה לענות לה. רק התחבקנו. מהרגע הראשון שהכרתי אותו הוא היה ילד חייכן ונבון", סיפר. 

זירת הפיגוע. באדיבות נתנאל מלכותיה/TPS

לוי הוסיף בעצב: "זה יום קשה למדינת ישראל, לגדרה, למשפחה ולחברים. כשעידו התגייס, רשמתי לאמו שאני לא מתפלא שהילד הזה מקבל כומתה סגולה ושהוא יהיה קצין, הוא הלך בעקבות הלב שלו. ידעתי שעידו יהיה קרבי".

"כל יום אתה רואה עוד הרוג", אמר, "ואתה לא רוצה לשמוע שהקרובים אליך נהרגו. זה פשוט כואב. ניתקתי את המוח שלי וניסיתי להבין מה קרה, שמעתי שחייל צה"ל נפצע קל, לא הבנתי מה קרה. אני לא רוצה לדבר על מחדלים, אבל היה אפשר להציל אותו. איבדנו לוחם, חבר, אח ובן".