סמ"ר עידו ברוך ז"ל, לוחם סיירת גבעתי שנהרג אתמול בפיגוע בכניסה לשבי שומרון, הובא היום (רביעי) למנוחות. למעלה מאלף חברים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין בגדרה כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה.

המאמן שהכין את סמ"ר עידו ברוך לשירות קרבי: "היה אפשר להציל אותו"
"ברכה שאני לא יכול לתאר": חברו של סמ"ר עידו ברוך  נפרד

אביו של ברוך אמר עליו קדיש ואחריו סא"ל טריאל גונן, מפקד סיירת גבעתי, ספד לו: "עידו, אנו עומדים כאן המומים וכואבים מהאבדן הבלתי נתפס. אני זוכר את השיחות על היציאה לקורס קצינים. היה לי חשוב שתצא לקורס ותחזור אלינו כמפקד צוות. היית מפקד נערץ ואהוב, פעלת בנחישות ובאומץ. לעידו היתה רוח של מסירות ואהבת האדם. עידו, תחסר לנו מאוד".

הנדי, חברת המשפחה, ספדה לו גם היא: "מה אפשר לומר על ילד שהוא מלאך, יפה תואר, מלח הארץ. אין מילים שיכולות לתאר את החלל העצום. עידו נרצח כשנאבק במלאכה הקדושה של שמירת המדינה, הוא בן של כולנו".

סמ״ר עידו ברוך ז״ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ״ר עידו ברוך ז״ל (צילום: דובר צה''ל)

רחלי ואלון, ראשי שבט הצופים שחר, סיפרו בכאב: "כולנו המומים וכואבים את נפילתו של עידו, שהיה מעמודי התווך של השבט, דמות משמעותית, שימח את כולם כ-די ג'יי. עידו, הנער הנערץ, נהרג בפיגוע הנורא. עידו ידע להצחיק, תמיד התנדב והיה בשנת שירות. הלב של כולנו שבור וממאן להאמין. ילד עם נתינה אין סופית. זכרו יהיה שמור עמנו לעד".

לאחר מכן אביב, חבר ילדות של ברוך, ספד לו: "לצופים הצטרפתי בזכותך, בשנת השירות היית שם בשבילי. היית פשוט תותח אחי. רק אתמול דיברנו. היית מיוחד, בשמחה שלך ובאהבה שלך לכולם. תודה על הכל".

הבאה בתור לשאת הספד הייתה ג'ינה, חברת המשפחה: "עידודו שלנו. הגעגוע כבר צורב. כל כולי כאב ועצב. 21.5 שנים הכרתי אותך ואתה בתוכי כמו בן. זכיתי להכיר אותך בזכות אמא שלך, אחותי בלב ובנפש, שכמוך, היא מלאת נתינה. גם לאבא שלך לב גדול. התפוח לא נפל רחוק מהעץ, אבל נפלת לנו. רק לפני שש שנים היית הדי-ג'יי שלנו בחתונה. היית בן 15 והשרת אהבה ושמחה".

בת הזוג של עידו, רוני, ספדה לו בקול חנוק מדמעות: "עידו שלי, לא יכולה לדמיין שאתעורר בבוקר ואתה לא לידי. עידו ואני היינו ביחד שלוש שנים וכולם ידעו שזה יהיה לעד. לא האמנו שניפרד. תמיד תישאר בלב שלי, תודה שלימדת אותי על אהבה אמיתית".

הלוויתו של סמ''ר עידו ברוך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של סמ''ר עידו ברוך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

אביה של רוני, גיל, אמר: "עידו שלנו, קשה לחשוב עליך ברגע זה ולכתוב מכתב פרידה. היית לנו בן בשלוש השנים האחרונות.
היית נערץ על חבריך, תישאר חקוק בליבנו".

הבא לשאת הספד היה עילאי, חבר בצוות של ברוך: "אנחנו לא מעכלים. אתה דם מדמנו, שנתיים שאנחנו משפחה אחת גדולה, אתה הראשון שמתנדב לכל משימה. לפני שבועיים היינו החבר'ה מהצוות בטיול ביוון. מי האמין שזו הפעם האחרונה? לא נשכח אותך לעולם, תמיד תהיה בצוות שלנו".

ראש המועצה יואל גמליאל אמר להוריו של ברוך: "אין ילדים כאלה. חינכתם ילד לערכים, למידות טובות, לעוצמות. היה עושה הכל למען הקהילה. יום אחד הוא בא ועשה בת מצווה לילדה דלת יכולת, אתם לא יודעים כמה הילדה הזו הייתה מאושרת בזכותו. זה ילד מיוחד, עם אהבת חינם. הלב כואב, אנחנו גאים בך. ננציח אותך, נמשיך את הדרך שלך. לפני שהיית לוחם צה"ל - היית לוחם קהילתי".

הלוויתו של עידו ברוך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של עידו ברוך ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)

לסיום אמו של ברוך הספידה אותו בכאב: "הכל התחיל לפני 21 שנים וקצת. עידו, ילד מצחיק, ילד מיוחד וייחודי, אוהב תמיד לתת ולעזור לכל מי שאפשר. מארגן העל, די-ג'יי מחונן, פעיל מרכזי בצופים, חניך לתפארת מדינת ישראל, דמות להערצה. הלכת בדרך ההתנדבות. כבר אז היה ברור ששירות קרבי זה אתה. התפוצצנו מגאווה במסע הסיום, צחקנו שאתה לא יודע להפסיד במשחק. רצית לצאת לקצונה, התחבטת והתלבטת. לא היית בשל, אבל בסוף כבר היית בשל והחלטת. היית הרס"פ המצטיין מזה שנתיים. היית הכי טוב שאפשר, נגעת בכולם. אוהבים אותך ילד שלנו, גאים בך".

זרים רבים הונחו על קברו של ברוך. יחד עם שלל הזרים, הניח השר אלעזר שטרן את זר ממשלת ישראל.

"התקשרתי אליו 15 פעמים והוא לא ענה לי"

בת זוגו של סמ"ר עידו ברוך ז"ל, רוני קליביצקי, סיפרה הבוקר על השיחה האחרונה עם בן זוגה, ועל הדרך שבה קיבלה את הבשורה הקשה על מותו. "בחמש בבוקר הוא צילם לי תמונה, ממש זיהיתי בכתבות על הפיגוע שזה אותו מקום שהוא שלח לי. התקשרתי אליו 15 פעמים והוא לא ענה לי, בהודעה האחרונה ששלחתי לו כתבתי שיענה לי כדי שאדע שהכל בסדר", סיפרה בדמעות. 

על קבלת ההודעה על מותו סיפרה: "ראיתי שהיה פיגוע בשומרון אבל לא נכנסתי בשביל להבין שעידו באמת מעורב בזה. אחרי שביררתי והבנתי שהוא פצוע נסעתי לבית חולים עם המשפחה שלי ושלו. ידענו מהתקשורת שיש פצוע קל. הבנו מחברים שזה עידו ובגלל שהמצב לא היה ברור נסענו לבית החולים. ברגע שהגענו נודע לנו על המוות".

שיחתה האחרונה עם עידו הייתה ביום שני בערב. "הוא התקשר להגיד לי לילה טוב וסיפר לי שהוא יוצא לפעילות. שאלתי אותו אם זה לא מסוכן והוא אמר שזה שטויות ויהיה בסדר", סיפרה. "הוא צילם לי בחמש בבוקר תמונה שאחר כך כשראיתי את הכתבות על הפיגוע ראיתי שזה מאותו מקום שהוא צילם לי בבוקר. התקשרתי אליו 15 פעמים והוא לא ענה לי. בהודעה האחרונה ששלחתי לו כתבתי שיענה לי כדי שאדע שהכל בסדר".