היום (רביעי) פוענח רצח נוסף במגזר הערבי בתום חודש וחצי של חקירה, עם הגשת הצהרת תובע נגד אימן מוסראתי, תושב לוד כבן 30, בחשד למעורבות ברצח ארפפן אלוואווח בעיר לפני כחודש וחצי. אלוואווח נורה למוות ברכבו, על פי החשד על רקע סכסוך בין משפחות בעיר.

בימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגד מוסראתי כתב אישום חמור ובקשה להמשך מעצר עד תום ההליכים.

חשד לרצח במגזר הערבי: אישה מתה מפצעיה לאחר שנורתה בלקייה בעת שהייתה ברכבה
חשד לרצח נוסף במגזר הערבי: בן 22 נורה למוות בכפר קרע

כזכור, ראשיתה של החקירה החלה בתאריך 26.08.2022, עם קבלת הדיווח במשטרה בדבר ירי סמוך לשעה 13:00 במרכז העיר לוד, כאשר על פי גורמי רפואה במקום אותר הקורבן ברכבו - תושב העיר בן 56, ובתום ניסיונות החייאה נקבע מותו.

בתוך כך, חוקרי הימ"ר יחד עם שוטרי תחנת לוד וחוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז מרכז, אספו ממצאים בזירת הרצח וסביבתה, לצד סריקות והפעלת אמצעים שונים שהובילו לאיתור והתחקות אחר תנועת כלי רכב הנושאים לוחיות רישוי מזויפות, שעל פי החשד קשורים לרצח, כאשר אחד מהם נמצא שרוף בסמיכות למועד ומקום הרצח.

תמונה מזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)
תמונה מזירת האירוע (צילום: דוברות המשטרה)

עם התקדמות החקירה, עצרו בלשי הימ"ר תוך שלושה ימים מספר חשודים תושבי לוד, בחשד למעורבות בפעילות פלילית הקשורה לאירוע הרצח, לרבות חשד לשיבוש והשמדת ראיות, ובהתאם לצורכי החקירה בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו מעת לעת של החשוד המרכזי – תושב רמלה כבן 30 למשך 47 ימים.

כאמור, בהתאם לממצאי החקירה והראיות המחזקות את מעורבותו של החשוד המרכזי בתכנון הרצח, לרבות מעקב אחר הקורבן במקום מגוריו ועבודתו החל משעות הבוקר המקודמות בעיר ועובר לשעת האירוע ביום הרצח, גובשה התשתית להגשת הצהרת תובע נגד החשוד.