מחסור חמור בתאי מעצר בבתי הסוהר מעמיד את המשטרה במבוכה, שכן עצורי ימים מובלים על ידי שוטרים למתקני מעצר ארעיים, ושוטרי סיור מתחנות משטרה שמבצעים את המעצר משובצים לסיור בתחנת המשטרה שבה מוקם המתקן הארעי במקום שוטר מאותה תחנה שנותר בשמירה על העצור.

בשבוע שעבר ביצעו שוטרי תחנת פתח תקווה מעצר של חשוד, ולאחר שהוחלט להשאירו במעצר עד לדיון בבית המשפט במוצאי החג, התברר כי בית הסוהר הדרים מלא עד אפס מקום ולא ניתן לקלוט בו עוד עצורים.

לאחר בירור עלה כי בתחנת המשטרה בכפר סבא הוקם מתקן כליאה זמני והעצור מפתח תקווה הובל לשם. אחד השוטרים שליווה את אותו עצור שובץ במקום לתגבור יחידת הסיור בתחנת כפר סבא, ובמקומו שוטר סיור הוצמד להשגחה על העצור.

מדובר במצב עגום, שכן במשטרה נקלעו בשנה האחרונה למחסור חמור בכוח אדם, בעיקר ביחידות השטח, ומצב שכזה גורע ממצבת הסיירים כוח אדם נוסף - עובדה העלולה להשפיע על רף הפשיעה והסיכולים.

ל"מעריב" נודע כי מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הורה שכל תחנת משטרה תצטרך להפריש שוטר מהסיור לטובת "יחידה חדשה" שתשמש כיחידת כלאים בפועל, והיא תהווה תחליף ליחידת הליווי של שירות בתי הסוהר, עד שיימצא פתרון הולם לסוגיית העומס בתאי המעצר.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו פועלים למלא את תפקידנו באכיפת החוק ובהגנה על הציבור מפני חשודים ועבריינים המבצעים עבירות ופשיעה על כל גווניה. לשם כך, נדרשת המשטרה במקרים המתאימים לכלוא עבריינים מסוכנים ולהביא למיצוי החקירה, כשהיא פועלת להקפדה על זכויותיהם של עצורים בכל ההליך הפלילי. האחריות לתחום כליאת עצורים בישראל היא של שירות בתי הסוהר, וזה תפקידו. לצערנו, בתקופה האחרונה קיימת מצוקה קשה של מקומות כליאת עצורים ברחבי הארץ, והמשטרה נאלצת בעל כורכה להחזיק ולשמור על העצורים בתאי שהייה במשך כמה שעות או לילה שלם עד להבאתם בפני בית משפט".