רשות הטבע והגנים מסרה כי כ-380 אלף מטיילים פקדו היום (שבת) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו הגן הלאומי קיסריה עם 5,000 מבקרים, שמורת הטבע עין גדי עם 4,500 מבקרים, הגן הלאומי ירקון תל אפק עם 3,800 מבקרים, הגן הלאומי מצדה עם 3,500 מבקרים ושמורת הטבע הבניאס עם 2,000 מבקרים.

מטיילים רבים יצאו לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים בדרום הארץ ובחרו ללון בחניוני הלילה הפתוחים ביניהם: מצוק הצינים, אלמוגים, ממשית ופארק אשכול. בסך הכל 8,000 לינות נרשמו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים.

הרשות ערוכה לקלוט את המטילים הרבים שיבקרו בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בערב החג ובשמחת תורה. בין הפעילויות הרבות המתוכננות תערך תחרות פיסול בחול בגן הלאומי חוף פלמחים ביום שני הקרוב.

מבקרים בחוף לבנון (צילום: טלי בר, איגוד ערים כנרת)
מבקרים בחוף לבנון (צילום: טלי בר, איגוד ערים כנרת)

אדר סטולרו מליחי, ממונת קבילה מחוז מרכז ברשות הטבע והגנים: "תחרות פיסול בחול היא מסורת רבת שנים שכוללת חוויה ויצירה לכל המשפחה, אבל גם הזדמנות לדבר על מצב החופים וחשיבות שמירתם! המשתתפים בפעילות יוכלו להצטרף גם לסיורים מודרכים שיספרו על צבי הים וכיצד שומרים עליהם בחוף פלמחים ובחופי ישראל בכלל".

מחדר הבקרה של איגוד ערים כנרת נמסר כי היום נרשם שיא של נופשים בחופי האיגוד השקטים לאורך חג הסוכות - מעל 22 אלף! עקב העומס חלק מחניוני החופים נסגרו ונפתחו לסירוגין.