אוקראינה מציעה פרס של 100,000 דולר עבור לכידתו של איגור "סטרלקוב" גירקין, מנהיג הכוחות הבדלנים במחוז דונייצק לשעבר, שהיה מבוקש גם על ידי הולנד על השתתפות בהפלת טיסת MH17 של מלזיה איירליינס מעל אוקראינה, שבה נהרגו 283 בני אדם. מנהלת המודיעין הראשית של משרד ההגנה של אוקראינה הכריזה על פרס של 100,000 דולר עבור לכידתו. 

גירקין הוא קצין מודיעין רוסי לשעבר שהתפאר פעם ש"לחץ על ההדק של מלחמה" באוקראינה, והיה דמות מפתח בכיבוש הראשוני של רוסיה באוקראינה ב-2014, כשהוביל בדלנים שנתמכו בקרמלין להשתלט על סלובאנסק במחוז דונייצק. הוא משתמש בשם הבדוי איגור סטרלקוב שפירושו "יורה" ברוסית.

שירות הביטחון של אוקראינה והפרקליטות הכללית הגישו מספר תיקים נגד גירקין בגין פעילות טרור, עינויים, רצח והפרת ריבונות המדינה. גירקין הוכרז גם כמבוקש בינלאומי על ידי הולנד בשל השתתפותה בהפלת טיסת MH17 של מלזיה איירליינס מעל אוקראינה, שבה נהרגו 283 בני אדם.

מסמכים שנמצאו במשרדו של גירקין בסלובאנסק לאחר שנמלט חשפו כי הוא הורה על ההוצאות להורג באמצעות כיתת יורים של לפחות שלושה אנשים בדונייצק בעקבות משפטים צבאיים מזורזים. מאוחר יותר הודה גירקין שגזר עונש מוות על שלושה גברים נוספים והרג אחד מהם בעצמו.

בית ספר בעיר איזיום שבאוקראינה, אשר הותקף על ידי צבא רוסיה. צילום: Anadolu Agency

לאחרונה התגלה גירקין כמבקר נחרץ של פוטין. באוגוסט 2014 הוא הוחזר למוסקבה, שם הופיע בתוכניות רדיו לאומניות ושמר על פרופיל נמוך יחסית עד שהופיע שוב לאחר פלישת רוסיה בפברואר כבלוגר צבאי בולט.

בשבועות האחרונים הוא ביקר את הביצועים הגרועים של מוסקבה בשדה הקרב ותמך בהסלמה. "המלחמה באוקראינה תימשך עד התבוסה המוחלטת של רוסיה", כתב גירקין בטלגרם בתחילת ספטמבר. "כבר הפסדנו, השאר זה רק עניין של זמן".