תאמר אל כילאני, אחד מבכירי התארגנות "גוב האריות", חוסל הלילה (בין שבת לראשון) בפיצוץ מטען שהוצמד לאופנוע שלו, ובתקשורת הפלסטינית מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל. מ"גוב האריות" נמסר: "אנו מתאבלים על מותו של המפקד והאריה הצעיר, אחד הלוחמים האמיצים של הארגון, תאמר אל כילאני". 

יוביל להסלמה? ארגון הטרור 'גוב האריות' קורא להמשיך ולנסות לפגוע בישראלים
"המודיעין ממוקד, אך קשה להגיע עד לאחרון המחבלים"

בנוסף קראה קבוצת גוב האריות לנקמה בישראל: "הכיבוש הציב מכשיר TNT, ואנו מבטיחים לכם ונשבעים לחשוף את פרטי ההתנקשות בשהיד תאמר, ומבטיחים לכיבוש תגובה כואבת".

האירוע התרחש לאחר חצות כאשר הגיע דיווח מהתקשורת הפלסטינית על הפיצוץ של מטען החבלה. תחילה, סברו כי הפיצוץ אירע בשל תאונת עבודה, אך לאחר מכן טענו הפלסטינים כי מדובר בחיסול. בישראל בינתיים לא לוקחים אחריות וזהו אינו דפוס פעולה שמוכר למערכת הביטחון.

תאמר כילאני, בן 33 משכם, היה אסיר ביטחוני לשעבר. הוא היה מעורב באופן ישיר בשילוח של המפגע מחמד מינאוי לפיגוע הקרבה בתל אביב, אשר נמנע בשל עירנות שוטרים במקום, וכן בשורה של פיגועי ירי במרחב שכם.

כזכור, הארגון היה אחראי לשורת פיגועים, ובהם הנחת מטען נפץ בתחנת הדלק בקדומים, ניסיון לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד. בין הפיגועים הבולטים לאחרונה עליהם לקחו אחריות היה פיגוע הירי סמוך לשבי שומרון, בו נהרג סמ"ר עידו ברוך ז"ל. בד בבד, ולאורך התקופה האחרונה, החוליה המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.