יממה אחרי הפיגוע בירושלים בו נדקר חרדי בגבו ונפצע באורח קשה וזמן קצר לאחר מכן הצליח שוטר סיור מתחנת שלם לאתר את המחבל ולנטרלו,  מצליח גיבור היום, אותו שוטר הסיור מתחנת שלם במחוז ירושלים, לשחזר את האירוע. "ראשית אני שולח החלמה מהירה לפצוע שנפגע בפיגוע", אמר בפתח דבריו.  

אביו ואחיו של המחבל מירושלים נעצרו; שלושה לוחמים נפצעו קל

"הילדים ראו את זה ובכו": מאמן כדורגל שהיה עד לפיגוע בי-ם משחזר את הדרמה

"מעבר לכך במהלך המשמרת קיבלתי הודעה בקשר על פצוע מדקירה בגב באזור צומת הגבעה הצרפתית. התחלתי להתקדם יחד עם צוותים נוספים למקום. מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירה וביצע תדרוך קצר לאחריו חילק את הגזרה לגושים וקיבלנו פירוט לבוש של החשוד. על פי חלוקת הסריקות קיבלתי את אזור שייח ג'ראח ויצאתי לבצע את המשימה. בשלב מסוים זיהיתי את החשוד כשהוא בתוך מגרש כדורגל", סיפר על השתלשלות האירועים.

"צעקתי לעברו משטרה לעצור לשכב על הרצפה. ביננו הפרידה חומה, הוא הבין שהוא בבעיה והחל להימלט עם הסכין בידו. צריך להבין שמדובר במגרש כדורגל ובתוכו ילדים חפים מפשע. בלי להסס לרגע זינקתי מעל החומה והתחלתי לרוץ לעברו הוא הסתובב לעברי עם הסכין בידו. כשחשתי סכנה לחיי, אנחנו פועלים על פי החוק וכשיש סכנה לחיי חפים מפשע או לחיי ביצעתי ירי של כדור אחד על מנת לנטרל את הסיכון", הוסיף.

רגע נטרול המחבל בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
רגע נטרול המחבל בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

איך התחושה ?
"אני כשוטר שלובש מדים כל יום שאני יוצא לעבודה אני יודע שאני המגן של כל תושבי ירושלים וכשוטרים אנחנו מונעים כל חשש לחיי אדם או סכנה ולמנוע תחושה של חוסר ביטחון". 

זו לא הפעם הראשונה שלך אני מבין בנטרול מחבלים?

"ב–2015 עמדתי יחד שוטרים נוספים ממחוז ירושלים הגענו לזירת פיגוע דקירה באוטובוס לאחר שמחבל דקר חייל לעיני אזרחים שישבו באוטובוס.  ושם הצלחנו לנטרל את המחבל מבלי לפגוע באזרחים חפים מפשע. צריך להבין שבמחוז ירושלים אנחנו עוברים תרגולים ומיומנים למצבים כאלה וזה מבחינתנו מהות התפקיד שלנו כשוטרים".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]