הודעת משרד הבריאות כי אין בכוונתם להמשיך לחפש את ההורים הביולוגיים בפרשת החלפת העוברים לא נותנת מנוח למטופלות פוריות רבות בבית החולים אסותא ראשון לציון, שהפרופיל הרפואי שלהן תואם את זה של התינוקת סופיה שנולדה אתמול. אחת מהן היא אושרית אברג'יל, שעברה תהליך שאיבת ביציות בבית החולים והתייצבה היום (חמישי) מול מצלמות חדשות 13, וטענה: "ייתכן שאני אם התינוקת".

אושרית שיתפה על התהליך הקשה ואמרה: "אסותא לא נותנים לנו תשובות ומשרד הבריאות, לא יודעת עד כמה הוא מבקש תשובות. מאוד יכול להיות, עד כמה שקשה לי להגיד ולחשוב על זה, שאתמול נולדה התינוקת שלי - ואני לא יודעת על זה".

היא המשיכה: "בהתחלה אתה בסוג של התעלמות, אתה אומר 'זה לא קשור אליי', אחר כך אתה מבין - 'אוקיי, זה אולי קשור אליי', ואז אתה מבין שזה קשור אליך. עד שאתה עובר על הדוחות של הטיפול שלך ואתה מקבל את התאריכים וכל המידע - אתה מבין שיש פה הצלבה מאוד-מאוד גדולה".

כזכור, ביום שני תוצאות בדיקות גנטיות הראו כי לזוג אשר טען כי הוא הורי התינוקת, אין קשר גנטי אליה. אושרית התייחסה לכך ושיתפה: "בתאריך שעשו טיפולים, בתאריכים שעשו שאיבה ובתאריך שהקפיאו עוברים - אלו בדיוק התאריכים שאנחנו היינו בשאיבה ובהקפאת העוברים. הכל מכניס אותך לעוד ועוד מחשבות.

אושרית, שנשואה כבר 20 שנים שרצופות בנסיונות להרות, שיתפה כי איש לא יצר עמה קשר, לא ממשרד הבריאות ולא מבית החולים. "אנחנו לא יודעים מה סדר גודל הטעות, לא יודעים אם מעורבים בזה עוד עוברים, איפה העוברים שלה? נשאלות כל כך הרבה שאלות ואין תשובה אחת".

אושרית אברג'יל (צילום: צילום מסך רשת 13)
אושרית אברג'יל (צילום: צילום מסך רשת 13)

על תמונות התינוקת אמרה כי "ראיתי אותן. כואב לי על היולדת, על מה שהיא עוברת ועל מה שהיא עברה, אין ספק שזו חוויה נוראית. אבל אני חושבת שזה לא נותן את הלגיטימציה להגיד לנו (להורים הביולוגיים האפשריים) 'זוזו הצידה'".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו שליט"א, הודיע היום כי "יש לראות באם הפונדקאית שיולדת את הולד כאם הביולוגית", וכי "האם היולדת היא האמא של הבת על פי ההלכה". אושרית ומטופלות פוריות נוספות התאגדו במטרה לערוך בדיקות גנטיות לנשים שהיו במעגל האפשרי של החלפת העוברים: "אנחנו דורשות שיתנו לנו אפשרות להיבדק ולשלול את האפשרות שאנחנו ההורים הביולוגים".

מבית חולים אסותא נמסר: "אנו מבינים את החששות ומלווים ברגישות את המטופלות שלנו. בימים הקרובים נבצע פניה ישירה למטופלות הרלוונטיות להמשך בירור". מבדיקה שהועברה למשרד הבריאות עלה כי הטעות בתהליך אינה נקודתית, אלא שרשרת של טעויות אשר הביאה לכך שאין קצה חוט למועד ההחלפה. בכיר במערכת הבריאות טען: "בדיקה של עשרות זוגות עלולה לפתוח תיבת פנדורה".