פיגוע ירי ביהודה ושומרון: ישראלי בן 50 נרצח אמש (שבת) ושלושה אחרים נפצעו באורח קל עד קשה לאחר שמחבל פתח באש לעבר מכולת פלסטינית אליה נכנסו שני ישראלים. מהירי נפגע גם פלסטיני שלא קשור לפיגוע. רכז ביטחון של קריית ארבע דרס את המחבל ולוחם בחופשה ירה בו והרג אותו.

הפצוע במצב קשה בפיגוע הוא עופר אוחנה, שמתנדב כחובש בארגון הצלה ללא גבולות יו"ש. הוא נפצע כשמיהר להגיע לזירה לצורך פינוי הנפגעים. 

עופר אוחנה (צילום: %אבשלום ששוני%)
עופר אוחנה (צילום: %אבשלום ששוני%)

המחבל הינו מחמד כאמל יעקב אלגברי, בן 35 מחברון. במהלך חילופי האש שביצע נפגעו מרסיסים שני ישראלים נוספים, כאשר אחד מהם נפצע קשה והשני נפצע קל והם פונו לטיפול רפואי בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. 

תמונת המחבל על פי רשתות ערביות:

בתוך כך, כוחות משטרה גדולים של צה"ל ושב"כ סורקים את האזור על מנת לבדוק האם ישנם מחבלים נוספים. בנוסף, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי פרמדיק של הסהר האדום נפצע ופונה לבית החולים.

ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" הצהירה כי "אנו מביעים את גאוותנו על מבצע הגבורה בחברון, שהוא חלק מתגובת עמנו לפשעים המתמשכים של הכיבוש ומתנחליו".

בתוך כך, שר הביטחון גנץ קיים הערכת מצב בעקבות הפיגוע במרחב חברון בהשתתפות הרמטכ"ל וראש השב"כ. גנץ התעדכן על המשך הפעילות בגזרה, והדגיש כי יש לגבש צעדים מבצעיים בהתאם למצב. בסיום הערכת המצב מסר שר הביטחון גנץ, כי צה"ל וכוחות הביטחון ישימו את ידיהם על כל מי שהיה מעורב בפיגוע. עוד מסר שר הביטחון, כי הוא מבקש להביע צער עמוק על הירצחו של האזרח הישראלי וכי הוא מתפלל ומאחל רפואה שלמה לפצועים.

ד״ר אסף קידר, רופא בכיר ביחידת הטראומה בהדסה. (צילום: דוברות הדסה)

הפרמדיק של מד"א חגי וינגוש ובני טנא וחובש על אופנוע מד"א מתן גידא סיפרו: "חברנו לפצועים שחלקם חולצו מהזירה בתוך רכב וחלקם עדיין היו בזירה. גבר כבן 50 היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה בפלג גופו העליון. גבר נוסף כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מפצעי ירי והפצוע השלישי, גבר כבן 30 נפצע ביד והיה בהכרה מלאה. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם תוך כדי טיפול לבתי החולים כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני והשלישי קל. בזירה עצמה נפצע באורח קל גם פלשתינאי תושב חברון, לאחר שטיפלנו בו בשטח הוא פונה על יד הסהר האדום".

חובש רפואת חירום במד"א ישראל ליאור שהגיע ראשון לטפל בפצועים בפיגוע הירי סיפר: "הגעתי עם חובש נוסף לזירת האירוע סמוך לחסם אשמורת בחברון. הבחנו ברכב כשבכיסא שליד הנהג ישב גבר כבן 50 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. יחד איתי היה חובש בכיר במד"א שהחל לטפל בפצוע שברכב. בזמן שרצתי להביא ציוד רפואי שמעתי את החובש שאיתי צעק 'נפצעתי. ירי עלי'. תפסנו מחסה ובזמן שאני מעניק טיפול מציל חיים לחובש שאיתי הזעקנו כוחות נוספים ולאחר שהגיעו פינינו את הפצוע מהרכב ואת החובש שאיתי לבתי החולים כשמצבו של החובש קשה ויציב והפצוע השני שהיה ברכב במצב אנוש".