פיגוע הירי סמוך לחברון אמש: הנרצח בפיגוע, רונן חנניה ז"ל, בן 50, הובא למנוחות היום (ראשון) בהר המנוחות בירושלים, שם ייטמן למנוחת עולמים. מאות אנשים הגיעו להשתתף בלווייתו.

דניאל, בנו של הנרצח, ספד בעצב: ״אבא יקר, אני לא מאמין שאני במעמד כזה, אבל הקדוש ברוך הוא עשה לי נס ענק. זכית למות על קידוש השם. אני קורא לכל ממשלת ישראל לעשות הכל כדי שזה יקרה שוב. אל תרחמו על המחבלים, הם מקדשים את המוות ואנחנו את החיים. הייתי קרוב אליך גם בדקות האחרונות. כולכם תחזרו בתשובה ותתחילו לקיים מצוות שנזכה למשיח״.

הלוויתו של רונן חנניה ז''ל (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
הלוויתו של רונן חנניה ז''ל (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

מירב, אלמנתו של רונן אמרה בעצב: ״בעלי היה נשמה טובה. אדם אציל. כולם אהבו וחיבקו אותו. הוא היה טוב לי ולבן שלי. אני לא כועסת על אלוהים. תודה רבה לה׳ מאה פעמים שהבן שלי ניצל, אין לי כלום בעולם הזה בלי בעלי והבן שלי. במקום לחגוג יום הולדת 50 אתה כאן בבית עלמין״.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הוסיף גם כן: ״אנחנו רק רוצים לשבת בארץ ולחיות בה. גם כאשר ישנה מכולת, לא מסתכלים עם בעל המכולת יהודי או לא. לחיות בה בדרך רגועה כמו רונן, איש טוב, איש חסד שאוהב לעזור. הולך עם הבן במוצאי שבת עשרות מטרים משם טמונות העצמות של נרצחי תרפ״ט. פשוט לחיות בעיר האבות שהפכה נחלת בנים. אנו מבקשים ממך רונן - היה נא מליץ יושר, שיזכו לחיות בה בשלום ובשלווה. הכאב בלבה של אמך ענק״.

רונן חנניה (צילום: באדיבות המשפחה)
רונן חנניה (צילום: באדיבות המשפחה)

כזכור, חנניה ז"ל נרצח אמש בפיגוע הירי ליד קריית ארבע ושלושה בני אדם נוספים נפצעו באורח קל עד קשה, לאחר שמחבל פתח באש לעבר מכולת פלסטינית אליה נכנסו שני ישראלים. מהירי נפגע גם פלסטיני שלא קשור לפיגוע. רכז ביטחון של היישוב דרס את המחבל ולוחם בחופשה ירה בו והרג אותו.

הפצוע שנפצע באורח קשה הוא עופר אוחנה, שמתנדב כחובש בארגון הצלה ללא גבולות יו"ש. מוקדם יותר פורסם כי עבר בהצלחה שני ניתוחים וכי לא נשקפת סכנה לחייו.

בראיון ל-'N12', בנו של חנניה תיאר את מהלך האירוע: "הלכנו לחנות פלסטינית בחברון. ירדנו מהאוטו ואז חזרנו לאוטו. חניתי על המדרכה ועשיתי רוורס ונפתחה לעברנו אש מצד שמאל, איפה שהיה מחסום. אבא שלי אמר 'איי', כאילו הוא נפגע בראש. הייתה לו פגיעה בראש, נכנס לו הקליע מלמעלה והראש שלו נפתח. ראיתי אותו גוסס".

"עד שבאו כוחות הצלה לקח כמעט 15 דקות", הוא ציין. "עשיתי חישוב גם כשדיברתי עם איחוד הצלה, הלכתי לאמבולנס ברגל. אני ברחתי לחנות מכולת". הוא סיפר כי פלסטינים עזרו לו לאחר שנפגע: "ערבים חבשו לי את היד שם, אחד לקח לי את הסוודר ועשה לי חוסם עורקים. אחר כך הם אמרו לנו שהכול בסדר, צאו החוצה, יש חובש - ואז נפתחה אש לעברנו שוב".

"רצנו עוד פעם ואז המחבל ירה על החלונות, הרגו אותו בדריסה ואז ירו בו. היו שני מקרים של ירי שהמחבל פתח באש. אני ידעתי שאבא שלי גוסס, הוא לא תפקד. הוא נשם, היה לו דופק, אבל המוח קרס. לא יודע מאיפה הכדור יצא אבל לא היה סיכוי לחיות. ראיתי את אבא שלי, זכיתי לראות אותו ברגעיו האחרונים".