בולען נפער הבוקר (שני) בחניון בניין ברחוב הדרור 5 בהוד השרון. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש והדיירים בכ-20 הדירות בבניין פונו עד לגמר עבודות כיסוי הבור והחיזוקים הנדרשים.

למקום הוחשו צוותים של כבאות והצלה, מד"א, משטרה והעירייה. לאחר סריקות הוסר החשש מלכודים. בתחילה היה חשש שקיימת סכנה לקריסת הבניין והבניין הסמוך אליו והרחוב נסגר לתנועת כלי רכב. 

אבל לאחר בדיקות של קונסטרוקטור גברה ההערכה כי לא נשקפת סכנה לקריסת שני הבניינים ודיירי הבניין הסמוך, בו מבוצעות עבודות הבנייה הורשו להישאר בדירותיהם.

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, ציין, כי מבדיקה ראשונית עולה, כי הבולען נפער, כתוצאה מתזוזה של קלונסאות תת קרקעיות שנחפרו בבניין הסמוך, בו מבוצעות עבודות בנייה במסגרת תמ"א 38.

הבולען בהוד השרון (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
הבולען בהוד השרון (צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)

הוא הבהיר, כי מבדיקות של קונסטרוקטורים עולה, כי לא נשקפת סכנה לבניין, אך הדיירים פונו עד לסיום העבודות הקונסטרוקטיביים. הוא הודיע, כי נעשתה פנייה גם לפיקוד העורף, כדי שקונסטרוקטורים מטעמם יבצעו בדיקה, בנוסף לבדיקות של צוותי ההנדסה העירוניים.

צוותים של אגף הרווחה ליוו את המשפחות, שרובן התפנו לבתים של קרובים. חלק מהמשפחות שלא היה להן סידור, קיבלו סיוע מהעירייה ללינה בבית מלון.

 "מרגע הדיווח על הבולען צוותי העיריי הפועלים כדי לתת את המענה הבטיחותי לצד המענה האנושי לצרכי התושבות והתושבים שפונו", ציין עוד כוכבי – "למרבה המזל, לא היתה כל פגיעה בנפש ואנו ממשיכים לעשות הכל, כדי שהאירוע יסתיים מהר ככל הניתן בביטחון מלא. במקביל, החלה בדיקת עומק לגבי הגורמים שקדמו להתרחשות המסוכנת".