מאיה ספאן מפתח תקווה לא האמינה שזה (שוב) קורה לה: אחרי שהרכב שלה נגנב באפריל והמכונית שקנתה במקומו גם נגנבה כעבור ארבעה חודשים, שלשום נגנב גם הרכב השלישי שרכשה.

המכה הזאת, שהלמה בפעם השלישית בספאן, עוררה אצלה תסכול וחשש שאולי זה לא מקרי ושהמוסך שבו נבדקו המכוניות אולי קשור לזה.
על הגניבה הראשונה היא מספרת: "רכשתי רכב מסוג יונדאי איוניק. המוסך של חברת הליסינג שממנה הרכב נרכש ביצע בו טיפול לפני טסט כשהרכב עבר אליי. לפנות בוקר ב־3 באפריל הרכב נגנב מתחת לחלון ביתי ברחוב שפרינצק בשכונת אחדות".

ספאן הגישה תלונה למשטרה ובמקביל העבירה דיווח מסודר לסוכנות הביטוח. בחלוף כחמישה שבועות, אחרי שקיבלה את כספי הביטוח, פנתה לאותה חברת ליסינג ורכשה רכב מאותו דגם בכ־90 אלף שקל. הרכב שוב נשלח על ידי החברה לטיפול לפני מסירה במוסך והיא קיבלה אותו ב־12 ביוני.

הנהגת שממנה נגנב הרכב (צילום: אלון חכמון)
הנהגת שממנה נגנב הרכב (צילום: אלון חכמון)

אלא שאז זה שוב קרה. לדבריה, ב־5 באוגוסט היא גילתה שהרכב שוב נגנב. "הבנתי שהוא נגנב סמוך לחצות, אחרי שקיבלתי חיוב מכביש 6 שהרכב שלי נוסע בשעה 00:20 לכיוון צפון. הייתי בהלם. זה כבר מאוד מלחיץ כשהברק פוגע בך פעמיים", היא מספרת.

היום היא הייתה מברכת כמובן אם זה היה נגמר בפעמיים "בלבד". ספאן שוב המתינה לכספי הביטוח, וב־12 בספטמבר קנתה מכונית יונדאי מאותה חברת ליסינג. הרכב שוב נשלח לטיפול לפני מסירה באותו מוסך.

"לתדהמתי, שלשום בבוקר גם הרכב הזה נגנב מתחת לבית שלי. זה הזוי ממש. בדיעבד אני מבינה שמשום מה כל המכוניות נגנבו בפערים של חודש ושלושה שבועות בדיוק מהיום שקיבלתי אותם לרשותי. כל הרכבים נגנבו בסופי שבוע וכולם היו באותו מוסך לטיפול לפני שהועברו לרשותי. נדמה לי שיש קשר בין הגניבות".

ספאן הגישה תלונות במשטרה אבל נשמעת חסרת אונים. "כל פעם אחרי הגניבה אני מפסידה כספים על הפרשי ביטוח", היא מדגישה. "עכשיו אני בבעיה. אני חוששת לקנות רכב ששוב ייגנב - וגם לא יודעת מי ירצה בכלל לבטח אותי".

ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה המתנהלת בימים אלה. מטבע הדברים איננו מפרטים על חקירות מתנהלות, אך נמשיך לחקור במטרה להגיע לחקר האמת".