שבועיים לאחר הפיגוע בשומרון: בבית החולים נקבע הבוקר (שלישי) מותו של שלום סופר, בן 55, לאחר שנדקר בפיגוע דקירה בכפר פונדוק בשומרון. ההלוויה תתקיים היום בשעה 13:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

לידור סופר, בנו של שלום ז"ל, שיתף בכאן ב' על רגע הפיגוע: "הוא עצר ליד החנות, ביציאה מהרכב, תקף אותו המחבל ודקר אותו בגב ובבטן. הוא היה לבד שם, הגעתי אליו אחרי שלוש דקות".

על מותו של האב הבוקר, הסכים לידור לספר כי "הוא שוחרר הביתה, לכאורה אמרו שהכל בסדר. ברגע אחד נפתח אחד הפצעים, הוא איבד כמויות גדולות של דם. זה קרה אתמול בלילה. הוא ניסה להלחם מול המחבל, היינו בטוחים שזהו, שהאבא החזק שלנו חוזר לשגרה, להלחם על הארץ הקדושה שלנו. הוא נפטר אתמול. הוא היה איש חסד, הוא 40 שנה בענף של המכולות. כל משפחה שהוא ראה שיש בעיה, לא שילמו. הוא השתדל לחזק את השומרון, כמה שהיה אפשר".

ראש הממשלה יאיר לפיד: "בצער רב קיבלתי את הידיעה על מותו של שלום סופר ז"ל, שנפטר מפצעיו שבועיים לאחר שהותקף ונדקר בידי מחבל. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו וחבריו. המחבל הנתעב נתפס עוד באותו היום, וצה"ל וכוחות הבטחון ממשיכים במאבק נגד הטרור יום ולילה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ: "צער עמוק על פטירתו של שלום סופר ז״ל, שנפצע לפני כשבועיים בפיגוע בשומרון והיום מת מפצעיו. מערכת הביטחון שמה את ידה על המחבל שרצח את שלום ותמשיך לרדוף אחר כל מבצעי הפיגועים וכל מי שסייע להם. תנחומים מעומק הלב לבני משפחתו".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ': "את הציוץ הכואב הזה עם הבשורה הקשה שקיבלנו על הבוקר אני לא כותב כפוליטיקאי אלא כחבר שזכה להכיר בשנים האחרונות איש מיוחד עם לב ענק שיחסר מאוד למשפחתו, לכל תושבי קדומים ולעוד המון המון אנשים. שלום סופר הי"ד. יהי זכרו ברוך".

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני: ״המומים וכואבים מפטירתו של שלום סופר הי"ד שנרצח על ידי בן עוולה. שלום היה איש חסד, ישר דרך ונעים הליכות. חובה על הממשלה החדשה לבטל את כל ההתבטאויות והפעולות של הממשלה הקודמות שנתנו תקווה לטרור ולעצור כל מחשבה ודיבור על ויתורים לרשות הפלסטינית. אני מצפה מחבריי בממשלה החדשה לשנות את המשוואה ולצאת למאבק נחוש בטרור בד בבד עם תנופת בנייה ופיתוח ההתיישבות. רק כך ניתן לגדוע את התקווה של הטרור".

כזכור, הפיגוע אירע בכפר פונדוק שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים - כאשר מחבל הגיע לנקודה, דקר אזרח ישראלי ונמלט. לאחר סריקות בשטח כוחות צה"ל ושב"כ הצליחו לעצור את המחבל והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון. במקביל, נעצר חשוד בקלנדיה שהתקרב למעבר ונראה חשוד בעיניי המאבטחים, הכוחות השתלטו עליו ואחרי חיפוש מצאו בתיקו סכין.