אשת תקשורת ומנחת טלוויזיה ורדיו, עינב גלילי, עוררה סערה בעקבות ביקורת שכתבה בחשבון הטוויטר שלה נגד חברי הכנסת מסייעת חד"ש־תע"ל.

גלילי התייחסה הבוקר (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לסערה ותקפה: "אני לא ממש חווה את זה ככה. אני ממש בסדר. אני לא מצתדקת, אני מחדדת. אני לא מרגישה עליהום. אני אדם מבוגר, קצת מבוגר מדי לטעמי, ואם אני לא אוכל לקחת את החום של המטבח אני לא נכנסת אליו. אנשים מתקשרים לבדוק אם אני בסדר, אמרתי 'אני בת 53, יש לזה יתרונות. אני יודעת מי אני ברמה מביכה'. אני מרגישה קטטה, והיא קטטה טובה, פה ושם עלבונות, לא נורא. מישהו כתב עליי שאני נקניק שנשכח יותר מדי זמן במקרר, אבל בסה"כ זה בסדר. אני קצת נהנית מהקטטה, יש לי אחות פסיכולוגית שהסבירה לי בטיפוליות 'בפסיכולוגיה הארגסיה יותר קל לחוש אותה מהכאב'. מרגע הבחירות אני רבה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אני חושבת שקרה לי משהו ביום הבחירות, עוד לפני שהתוצאות נחתו על ראשי - אמרתי 'אוקי, אני יודעת מאיפה אני באה, ויש לי סימני שאלה אבל בגדול אני יודעת איפה אני נמצאת - אני שמאל ציוני'. אין דרך אחרת, חייבים להפריד איכשהו בנינו לבין הפלסטינים, אני לא רואה פתרון אחר. עם זאת, אני רוצה פשרה, הגינות, כיבוש קשה לי ומכביד עליי, אבל אני מודעת לסכנות, לאיומים ולאיפה אני חיה. אני לא חושבת שאם נצביע בל"ד יהיה פה בומבמלה. אני פשוט לא קונה את זה. למה אני מייחלת להצלחתו של ליברמן? מה לי ולליברמן? אם מחנה בא בשם מיגור השחיתות, ליברמן את רוב האנשים שהוא הכניס לפוליטיקה סופרים עם קולות האסירים. על מה אנחנו מדברים? הדבר הזה שאני צריכה להגיד 'הא, לא, תומא סלימאן לא באמת היללה שהידים, התבטאות לא מוצלחת'", הוסיפה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריה, "זה בעיקר מעליב את תומא סולימאן, היא יודעת בדיוק מה היא אומרת. מצאתי את עצמי מייחלת שבל"ד יעברו את אחוז החסימה בגלל חישובים של מחשבי על שאולי ככה נגיע לתיקו שבכלל אי אפשר לשבת מלכתחילה, הם לא היו בממשלה למרות הפייקים של תקופת הבחירות, הם גם לא יהיו בממשלה. בסופו של דבר, אמירה אחת היא נכונה, כשאתה מפסיד זה זמן טוב לחשוב איך נעמדים יותר טוב על המגרש. דבר אחד אני חייבת להגיד - אני מואשמת אוטומטית בגזענות, ערבים הם בשבילי כלי משחק, זה ממש לא נכון".

"אני חושבת שערבים בישראל שותפים שלנו גם אם זה מוצא חן בעיניי או לא, אני לא נגד חלילה וחס שיתוף פעולה עם מפלגות ערביות, אני נגד שיתוף פעולה עם מי ששולל את הקיום שלי או מעודד רוצחים שלי, כולל רוצח שנעצר ביפו כמה ימים קודם. נמאס לי מזה שאי אפשר לדבר בלי שתואשם בגזענות מצד אחד או בזה שאתה בוגד במדינה ועוכר ישראל מצד שני. פשוט נשבר לי מזה", טענה.

עוד אמרה גלילי: " אני לא ימין. בשמאל זרקו אותי. אני חושבת שמנסור עבאס עשה דרך. בלילה שבו עלתה התמונה של לפיד, בנט ועבאס, יושבים ולוחצים ידיים או מה שזה היה, אני התרגשתי. אני חשבתי שזו תקווה. אני חושבת שזה לא משנה, עזוב צדק ומוסר שזה ברור, יש פה מיליוני ערבים ישראלים שאם לא יהיה להם ייצוג פוליטי, אתה לא יכול להשתיק את זה - הם חייבים שיהיה להם מקום במערכת".

"אני מבינה את זה. אמרו לי 'למה עכשיו? איך עכשיו? גזענית'. אני בעד שוויון אזרחי מלא, אני חושבת שחוק הלאום דוחה ומיותר, זו ברירת המחדל במדינה הזו. חקיקה צריכה לסייע למיעוטים לזכות בזכויות המולדות שלהם, לא לתקוע להם אצבע בעין. אני בעד ערבית כשפה רשמית שנייה כי אני חושבת שערבים ישראלים צריכים להיכנס לחשבון הבנק שלהם ולהבין מה אומרים. זה גם מכבד את ההיסטוריה של המקום הזה ואותי מאשימים בגזענות", אמרה.

 "אני מבינה שחד"ש תע"ל זה קשה, אבל אני לא יכולה להצדיק את האמירות של תומא סלימאן", המשיכה ואמרה, "אמא שלי גרה ביפו, הילדים שלי מסתובבים ביפו, עוצרים מפגע ביפו והיא מהללת לי שהידים, וזה אמור להיות הגוש שלי. אני מרגישה שבסוף אני צריכה להגדיר מחדש מהו שמאל. ראיתי נתון נורא, מבחינת רמת ההתרחקות, אני באה מקיבוץ, אני חושבת שלפני כמה שנים הימין הקיצוני בקיבוץ היה מצביע יאיר לפיד. ראיתי את הנתונים עכשיו בקיבוצים, זה זמן לחשבון נפש טוב. למה עכשיו? כי אכלנו אותה. התוצאות בעיניי קשות, לא רק לגוש שלי".

עאידה תומא סלימאן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
עאידה תומא סלימאן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בסיום, אמרה כי היא "לא אוהבת הפחדות כאלה של 'מחר כולם עוזבים את המדינה'", וטענה כי "הבעיה עם הממשלה עכשיו שהרבה אנשים שכן איכשהו הצביעו, מרגישים לא נוח. לא עם פסקת ההתגברות, לא עם בן גביר כשר לביטחון הפנים. הממשלה עכשיו הרבה יותר קיצונית, עזוב ממני, מהרבה מאוד מהאנשים שבסוף תמכו בה והבטן שלהם מתהפכת. זה בסוף דבר שמחייב לעצור, לעשות חשבון נפש. לא כי אני גזענית, אלא כי אני חושבת שמשהו בשמאל איבד, הוא איבד אנשים מתונים ורוצים פשרה, ראליים, מפוקחים, ורוצים לחיות פה בלי להתגזען על אף אחד ושערבים ישראלים ייהנו מכל הזכויות שלהם שאנחנו לא נותנים להם - זה שלהם, הם נולדו פה וזה מגיע להם. לא אכפת לי הקטטה, אבל תפסיקו להגיד לי גזענית".

"לפעמים באים אנשים ואומרים לי 'סבא שלך היה ימני', סבא שלי היה בעיקר פרגמטי. הוא טיפח את גוש קטיף, אבל אני קראתי את הדברים שסבא שלי כתב. אז הוא חשב שזו חומה פיזית, שזה הכרח ביטחוני, היום הוא היה חושב אחרת", סיכמה.