אריה קינג, סגן ראש העיר ירושלים, פרסם אמש כי פילנתרופ יהודי ציוני פנה אליו וסיפר הוא מחפש מנהל לטובת יזמות עסקית שתכליתה לעודד הגירה של מי שלא יהודי אל מחוץ לגבולות ישראל. בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM הערב (רביעי), הסביר קינג מדוע הוא נענה לבקשה. 

לדבריו, "בעצם הרעיון מגיע מחוק השבות, שזהו חוק גזעני שמאפשר רק לאנשים מסוימים להעלות לארץ. אז אמרנו שכל מי שחוק השבות לא תקף עליו ונמצא כעת בארץ, אנו נעודד אותם לעזוב באמצעות מציאת מקום עבודה או לימודים בחו"ל. זה מצב של ווין ווין".

"תמיד יהיו פה ערבים ונוצרים, אבל יש פה יזם שרואה בהם פוטנציאל לעשות כסף. הרי הם ישלמו לו כדי לעזוב, כשהוא ימצא להם עבודה במקומות שבהם צריכים דוברי ערבית. אתם יודעים איזה ביקוש יש? בגלל ההגירה שכולנו ערים לה מאפריקה וסוריה לכיוון אירפה, יש צורך באחיות ונהגים", הוסיף.

לאחר שאריה קינג סיים להציג את היוזמה שעוררה מחלוקת, זוהיר בהלול, עיתונאי ושדרן רדיו א-שאמס, ביקש להגיב לדברים. לטענתו: "מספרים לנו סיפורי סבתא - מדובר בקריאה טרנספריסטית מובהקת, גזענית, שיונקת מאידאולוגיה משיחית".

"גם גירוש מרצון הוא גירוש, היהודים הם הראשונים שחוו את זה בהיסטוריה, אבל יש פה עידן חדש. זה רעיון הזוי, אנחנו מוכנים לוותר על הרבה דברים, אבל יש גבול. בואו נרד מהעץ הזה, אני לא נופל בשבי המלכודת שמדובר ביוזמה פילנטרופית", סיכם.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM