אור אטדגי ונטלי סויסה, שתי צעירות מאשדוד, ניצלו מפיגוע התופת שאירע אתמול באיסטנבול שבטורקיה. בתיעוד של המחבלת שצילמו מצלמות האבטחה באזור דקות ספורות לפני שהניחה את התיק הממולכד עם מטען החבלה שהביא לפיצוץ האדיר ניתן לראות גם שתי הישראליות, כשהן הולכות לצדה, מבלי שיש להן מושג מה יקרה בעוד מספר רגעים. השתיים עצרו ליד חנות, המפגעת עקפה אותן, ואז אירע הפיצוץ שהרעיד את הרחוב.

פיגוע בלב איסטנבול: שישה נהרגו ועשרות נפצעו
"אנשים על הרצפה, בוכים ורועדים": תיירים ישראלים מספרים על רגעי האימה

בשיחה עם "וואלה!" סיפרה נטלי: "אני וגיסתי אור טיילנו בכיכר, נכנסו שם לחנות וכשיצאנו ממנה שמענו פיצוץ, והייתה אש גדולה. כולם התחילו לצעוק ולרוץ, זה היה 20 מטר מאיתנו. כשהגענו למלון ראינו שהמחבלת הייתה ממש לידנו, ממש צמודה אלינו. היה לנו נס גדול, זה היה מטורף".

בעלה של אור, הצלם לירון אטדגי, אמר ל"אשדוד נט": "ראינו אותן צועדות ליד המחבלת בטלוויזיה הטורקית - זה ממש נס גלוי. הן היו בטיול איזה 10 נשים, וביום האחרון התפצלו לקניות. אשתי ואחותי הלכו בכיכר המרכזית ליד המחבלת מבלי לדעת בכלל. הן נעצרו לכמה רגעים בחנות, היא עקפה אותן ואיך שהן יצאו היה פיצוץ אדיר מולן, משהו כמו 50 מטר מהן".

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה. ללא קרדיט

עוד סיפר אטדגי, כי "היה הרס מטורף. הן רצו אחורה בלי אבחנה, נכנסו למלון בבכי ורעידות. הן ראו את עצמן בתקשורת ליד המחבלת ונכנסו להתקף חרדה".

במקביל החל אטדגי בניסיונות להשיב את אשתו ואחותו ארצה. "כל הכבישים נסגרו, הקונסוליה והשגרירות לא הצליחו להגיע לשם. אמא שלי, דבורה, לוקחת קבוצות לניתוחי שיניים ואסתטיקה בטורקיה. היא עובדת עם בתי חולים, והיא הצליחה לשלוח להן הסעה שתיקח אותן לשדה התעופה", סיפר.