הדי פרו, דודו של טירן פרו ז"ל שנהרג בג'נין, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתכניתם ב-103FM והגיב להחזרת גופת אחיינו לישראל.  

לאחר יומיים: גופתו של הנער טירן פרו הוחזרה לידי ישראל
מאות הפגינו מול בניין המועצה בדלית אל כרמל: "ניכנס לג'נין אם לא תוחזר הגופה"

"משעה שלוש לפנות בוקר כבר קיבלנו הודעה שהגופה בדרך לארץ במעבר סאלם, קיבלתי את ההודעה הזאתי ממטעם גבולות הצבא בשטחים אלוף רסאן עליאן", אמר פרו בפתח הריאיון. "הגענו עם נציגים מהמשפחה לזהות את הגופה, בשעה רבע לחמש לפנות בוקר קיבלנו את הגופה ועשינו זיהוי, וכרגע אני יכול להגיד לכל עם ישראל ולכל האנשים המודאגים שהגופה אצלנו בארץ ואנחנו נביא אותה לטקס קבורה מכובד וראוי בכפר מולדתו של המנוח טירן בדליית אל כרמל".

עוד הוסיף כי "הבן נחטף מתוך בית החולים כשהיה בעודו בחיים ועדיין מחובר למכשירי הנשמה, נכון הוא היה במצב קשה וקשה מאוד, אך היה בחיים. האנשים האלה, המתועבים האלה, המחבלים האלה, באו וחטפו אותו בצורה מאוד חוליגנית - בצורה לא אנושים, ברברית, לקחו אותו ויצאו החוצה ובעצם קבעו את גורלו. אנחנו היינו שם במקום וגם אח שלי וגם הבן שלו, היינו במקום וראינו את זה במו עינינו", תקף. 

פרו הדגיש ש"אם לא היינו מקבלים את הגופה היום בבוקר - היינו מתעוררים ליום שהמדינה לא ידעה עליו ולא תיארה איזה גודל סקנדל היה אמור להיות פה באזור. היו תוכניות שלא יורדות מרמה צה"לית".

לשאלה האם היה לטירן סיכוי להישאר בחיים במידה והיה ממשיך להיות מטופל בבית החולים, השיב פרו בחיוב: "אני אומר לך שאם הוא היה מטופל בארץ, יכול להיות שהיה לו סיכוי לחיות, אבל תדע, חיים ומוות זה לא בידינו, זה בידי הקדוש ברוך הוא. אנחנו אנשים מאמינים ואני גם מאמין, אבל כל עוד הבן אדם חי ונושם אתה תמיד נאחז בכל שבב של תקווה ולא מאבד תקווה".

פרו סיפר על השתלשלות האירועים בג'נין: "אתמול בשעות הערב המוקדמות, כבר הגיעו להבנה שהגופה תוחזר, בהתערבות של גורמים מדיניים ובטחונים בראשם מתאם הפעולות בשטחים, ובשיתוף פעולה עם גורמים בשטחים, אנשים מאוד מכובדים שאכפת להם מכל הסיפור הזה ושרצו להחזיר את הבן ארצה. הם התערבו והפעילו את כל משקלם וכבודם בתוך הרש"פ, הגיעו לאיזו הבנה להחזיר את טירן ובכל פעם שהיינו ממש בקצה של הסיפור, היה מתפקשש עוד משהו. ויש איזה ריב פנימי בתוך ג'נין וכל אחד מושך לכיוון שלו. ומי שסובל בסופו של דבר זה אנחנו, המשפחה".

לשאלה האם היו נכנסים לג'נין במידה ולא הייתה התקדמות בנושא, ענה כי "הלך הרוחות בקרב הצעירים של העדה היה שהם ראו בחטיפה של טירן פגיעה בכבוד של העדה, והייתה התלהמות והתלהטות". 

פרו הגיב לטענה כי אביו של טירן אמר שאיננו רוצה פעילות של צה"ל כדי לא לפגוע בחיילים נוספים: "נכון מאוד, האבא של המנוח וגם אני, זה היה הקו שהנחה אותנו, אני גם אמרתי את זה לשר הביטחון ולכל הגורמים של צה"ל. אבל, ברגע שמדובר בעדה ויש הרבה צעירים אנשים חמומי מוח וחמומי מזג בעדה, אתה לא תוכל לשלוט בהם, אתה יכול לשלוט בגרעין הקטן שלך אבל שם הפעלנו את המשקל שלנו וכל האמצעים הרלוונטיים בכדי להרגיע את הרוחות. ואני אמרתי להם והבטחתי להם שנראה לי שאנחנו נראה לי עוד הערב נקבל את הגופה וזה הדבר שהרגיע ומיתן את כולם, ולשמחתי הדבר קרה ולשמחת כולנו האירוע הזה הסתיים איך שהסתיים ובלי עוד פצועים נוספים". 

לסיום, דודו של טירן נשאל מדוע בחר אחיינו לתקן בג'נין את רכבו, שכן מדובר באזור מסוכן, וענה ש"מה תעשה, בסך הכול זה נער בין 18 גיל הטיפש עשרה, ילדים מתלהבים, ילדים שרק גדלו וקיבלו רישיון נהיגה והוא חושב שהוא כבר מלך העולם ומבין בכל אבל הדברים האלה כרגע אי אפשר לשפוט אותם. אבל המסר שאני יכול להעביר אותו זה שחברה לא חסר מקומות בארץ שאפשר לתקן ולקנות ולא חסר מחירים טובים בארץ ואפשר להיות בטוחים ושלווים ואפשר לעשות את זה גם בארץ". 

סייעה בהכנת הכתבה נויה חסון 103FM