הרצח בחולון:  מאות הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין בחולון כדי ללוות בדרכו האחרונה את יורי וולקוב ז"ל שנרצח במעבר חצייה. בין המלווים - השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ומנכ"ל בית החולים איכחלוב פרופ' רוני גמזו.

בתו דריה ספדה לו: "אבא אהוב. היית חלק בלתי נפרד מאיתנו. אנחנו לא מאמינים שלא תשוב לביתנו, שלא נחבק אותך. לא מעכלים את העובדה שאתה לא איתנו, לא מאמינים. יודעים שאתה מלמעלה ושומר עלינו כל המדינה נותנת לנו גב וממשיכה לתמוך בנו".

"הביטחון האישי שלנו חייב להשתפר. כשיש ויכוח בכביש - תזכור יורי, הוא פונה לכל אחד. יותר ביטחון - זה מה שהאזרחים רוצים", אמר פרופ' רוני גמזו, "איכילוב המשפחה שלכם לנצח. נמשיך להיות איתכם, אנחנו אנשי השלום ננצח את האלימים, עם הטוב לב של יורי לנה ובני משפחתו".

הלווית יורי  וולקוב שנדקר למוות בחולון  (צילום: אבשלום ששוני)
הלווית יורי וולקוב שנדקר למוות בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
אלמנתו של יורי וולקוב שנדקר למוות בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
אלמנתו של יורי וולקוב שנדקר למוות בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
השר המיועד איתמר בן גביר אמר: "הסכין שפגעה בך פגעה בלב של כולנו, האלימות שפגעה בך פגעה בכולנו. את האלימות והברבריות יש לגדוע, אעשה הכל כדי שהאלימות הזו תיפסק".
שיר פלג, אחות אחראית באיכילוב, ספדה לו גם כן: "אנו מסרבים להאמין שיורי שלנו נרצח. אנחנו המומים וכואבים רצח של אחד משלנו.
היית לפני משמרת לילה וחייך נלקחו על ידי אדם שכולו שנאה. האובדן של יורי הוא אישי וגם נורת אזהרה מהבהבת לחברה. איך הגענו לכך שאדם יוצא מביתו ולא שב?".
ח''כ איתמר בן גביר בהלווית יורי וולקוב  (צילום: אבשלום ששוני)
ח''כ איתמר בן גביר בהלווית יורי וולקוב (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויית יורי וולוקוב (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויית יורי וולוקוב (צילום: אבשלום ששוני)

וולקוב נקלע לוויכוח עם רוכב אופנוע במעבר חצייה בעיר, במהלכו נדקר ונפצע באורח אנוש - מאוחר יותר מת מפצעיו. אלמנתו, לנה וולקוב, התייחסה בשבוע שעבר לאירוע הטרגי, ותיארה בדמעות את השתלשלות העניינים. "בן אדם אחד דקר את בעלי, ומאוד קשה לנו, מאוד".

"עברנו בדרך, ואמרנו לנהג האופנוע שזה לא טוב שהוא נוסע ברמזור באדום, כאשר בשבילנו זה היה אור ירוק. הסתכלתי על הנהג וראיתי שמשהו לא בסדר איתו, ואמרתי ליורי בעלי, 'אולי אני אצלם אותו ואשלח תמונה למשטרה, יש לו משהו', וזו הייתה הסיבה בעצם שהוא הרג אותו", הוסיפה. 

הלוויתו של יורי וולקוב (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של יורי וולקוב (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון הותר לפרסום שמו של עדי מזרחי, כחשוד בביצוע המעשה. נציג במשטרה ציין כי ברשותה ראיות כנגד מזרחי, מרביתן נסיבתיות, הקושרות את החשוד אל זירת הרצח ואל אירוע הרצח עצמו. 

למעריב נודע כי מדובר בהודעות קוליות, בהן נשמע החשוד כשהוא מדבר על הרצח. בנוסף, טרם מעצרו של מזרחי בביתו, עצרה המשטרה שני גברים היצאו מביתו כשהם רכובים על אופנועים. השניים תושבי יפו, הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ויחד איתם הובא גם חשוד נוסף הקשור לסיוע שלאחר מעשה.