תופעה מטרידה מתרחשת בשנים האחרונות בסקטור הניתוחים הפרטיים, כאשר מנתחים בכירים בישראל מעירים לנשים על משקלן, וגם מבקשים תוספת תשלום מאחר שהמנותחת היא "שמנה".

דניאלה (שם בדוי) מספרת על רופא פרטי בכיר שאליו פנתה לאחר שילדה את בנה הבכור ונכנסה שוב להריון. "הוא אמר שמאוד השמנתי וההפלה תהיה מורכבת יותר. קבענו מועד ואחרי שהוא ביצע את ההפלה כשאני בחדר ההתאוששות, הוא ניגש לבעלי ואמר לו בנוכחותי שהייתה לו הרבה עבודה כי היו הרבה שכבות שומן וביקש תשלום נוסף".

יעל (שם בדוי) בשנות השישים לחייה עברה ניתוח ברגלה ובעודה על שולחן הניתוחים זכתה בהערות על כך שהיא שמנה. "המילים המדויקות שלו היו 'את שמנה ולא ניתן לתת לך חומר הרדמה כי זה עלול לגרום לך להפסיק לנשום'. כשהכל הסתיים ושאלתי אם יישארו צלקות, הוא שאל אם זה מה שמטריד אותי והוסיף 'הצלקות יסתתרו מאחורי השומן'".

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד מצפה מכלל הצוותים הרפואיים לנהוג במקצועיות וברגישות במטופליהם, ולהעניק את הטיפול והשירות המתאים עבור כל אחת ואחד. במשרד קיים נציב קבילות למקצועות הבריאות שתפקידו לטפל בתלונות על אופן הטיפול הרפואי, ואנו ממליצים לכל מי שחש/ה פגיעה בנושא לפנות לשם כך. לכשיתקבלו תלונות, המשרד יבדוק אותן ביסודיות כמקובל".