אוריאן כהן רייזנר, מנפגעות פרשת העוברים באסותא, שוחחה הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM על החלטת משרד הבריאות להפסיק את החיפוש אחרי הוריה הביולוגים של התינוקת מפרשת החלפת העוברים במחלקת הפוריות באסותא, שתמשיך לפעול באופן מצומצם. רייזנר שיתפה את התחושות הקשות בעקבות ההחלטה להפסיק את הבדיקה.

"אנחנו מאוד מאוכזבות, בלשון המעטה. אני יכולה להגיד שנשים היו המומות מההחלטה הזו, מרגיש כאילו מנסים לטאטא מתחת לשטיח את הסיפור הזה ולהתקדם הלאה. הרגשה קשה מאוד של חוסר אמון בכל המערכת הזו והמערכת שבודקת את זה. זה מאוד מקומם. אנחנו מהצד שלנו לא נעצור ולא נפסיק ולא נשקוט ולא נישן בלילות עד שנמצא את ההורים של הילדה". 

היא הוסיפה: "אנחנו הולכים בכל האמצעים שיעמדו בפנינו, בין אם זה לפנות באופן ישיר למשרד הבריאות, למשרד הרווחה, השירות למען הילדים, יהיה פה כנראה תהליך של אימות של הילדה. אנחנו רוצים כולנו להיבדק, אנחנו לא מעוניינים לעצור פה בתהליך הבדיקה. כמובן שלא נכריח הורים שלא מעוניינים, אהבל כל ההורים שכן רוצים לדעת. הלילות שעוברים עלינו, הסיר לחץ, זה לא אנושי. אני לא חושבת שאף אחת הייתה רוצה לעבור את זה בעצמה".

היא סיפרה כי "שמענו הכול מהתקשורת, מכם, זה מה שעצוב - הכול נעשה מעל ראשנו. לא באים ומכנסים אותנו ונותנים לנו את כל הנקודות שתיקנו כרגע לכאורה. אנחנו רוצים לקים וועדה עצמאית שתבדוק את כל הכשלים בצורה יסודית ובלתי תלויה. אנחנו איבדנו און, האמון התרסק ונשבר. זה מה שעצוב. לא מרגישות שדעתנו נחה".

את נותנת אמון? את בתוך תהליך.
"אני חייבת להגיד שאני פשוט בעצמי לא מסוגלת להגיע לשם. הייתי כבר פעמיים, יש לי הפנייה עומדת מספטמבר ואני פשוט לא מצליחה. הגוף שלי לא מאשר לי להגיע לשם, בצורה הכי פשוטה שיש. אני מרגישה שאני לא מסוגלת להיות שם, אני אצטרך לחפש גם רופא אחר, לעבור הלאה. אני לא יכולה לעצור. אני מאותם זוגות שהזמן שלי פועל לאחורה, אני בת 44. אני לא יכולה לעצור ולחכות, זה לא הפריווילגיה שלי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm