אדי פרו, דודו של טירן פרו ז"ל, הנער הדרוזי שגופתו נחטפה מבית החולים בג'נין בשבוע שעבר, פרסם היום (שני) סרטון בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מתייחס לאירוע השלכת מטען החבלה לעבר בית פלסטיני באיזור בית לחם, שבוצע היום על ידי חיילים דרוזים כנקמה על חטיפת הגופה.

חשד: חיילים דרוזים השליכו מטען חבלה לבית פלסטיני עקב חטיפת גופת פרו
החזרת גופת טירן פרו: אם רוצים ללמוד סולידריות מהי, יש לפנות אל בני העדה הדרוזית  
דרמה בג'נין: צעיר ישראלי נהרג בתאונת דרכים, גופתו נחטפה מבית החולים

אדי סיפר: "שמענו הבוקר את החדשות על חיילים שלקחו יוזמות פרטיות ועשו מעשה שאף אחד לא מסכים איתו והוא לא מקובל עלינו, כמשפחה שכולה וכעדה כולה, ובכלל כמדינה. אנחנו מבקשים מכולם לנהוג באיפוק ובכבוד".

הוא התייחס לחומרת המעשה וביקש: "אנחנו מבקשים מכל הצעירים הדרוזים לנהוג באיפוק, בכבוד ולהמשיך באותו קו שהתחלנו בו מהתחלה, עד לרגע הזה. הדברים האלה, המעשה שנעשה הוא לא מקובל ולא מכובד על כל המנהיגות בעדה הדרוזית, ועלינו כמועצה מקומית וכמשפחה שכולה. אנחנו פונים לכל הצעירים הטובים והאמיצים - אנחנו מחבקים אתכם, אוהבים אתכם, אבל מבקשים על פי הערכים והכללים שלנו. כל מעשה שלא מקובל עלינו - זה מעשה שכל אדם פרטי יישא באחריות לגביו, ואנחנו לא נגבה אותו. זו לא התרבות והמורשת שלנו".

ראש המועצה, רפיק חלבי, אמר: "בימים האחרונים משפחת פרו האצילה רשמה דפים של אצילות. נהגנו באיפוק, ואנחנו רוצים להודות לכל מי שסייע ועזר. המשפחה האצילה הזו, עם פצע גדול מאוד. אני רוצה לפנות לחיילים, בני העדה הדרוזית, שהתחנכו על ערכים שונים לגמרי ולומר להם שאנחנו למדנו לכבד את האחר. טוהר הנשק הוא החשוב ביותר, הערכים, ההומניות".

הוא הוסיף: "אנחנו פונים אליכם ארבעה ימים אחרי שהבאנו לקבורה את אהובנו טירן בעקבות מעשה ברברי בשטחים. ראינו את תמיכת כל הגורמים, גם של הרשות הפלסטינית, ואנחנו פונים אליכם ואומרים: אנא, שמרו על איפוק וכבדו את זכרו של טירן".