לאחר התקרית בחברון בסוף השבוע האחרון, בה אחד מלוחמי גדוד "צבר" של גבעתי תועד בתקרית בה הוכה מפגין שמאל, ונשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי, הגיעו תגובותיהם של חברי הכנסת והביעו עמדות לכאן ולכאן.

התקרית בחברון: החייל שקילל את מפגין השמאל נידון ל-10 ימי מאסר

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, תקף בחשבון הטוויטר שלו: "לשלוח חייל לכלא ל-10 ימים רק בגלל שאמר "בן גביר יעשה פה סדר", זה חציית קו אדום והעברת מסר של פגיעה בחיילי צה"ל. אסור לתת לאנרכיסטים שמוציאים את דיבתנו רעה לנצח, צריך לתת גב ללוחמים ולא להחליש אותם. חיילי צה"ל הם המגינים שלנו ואנחנו נגן עליהם. הגיע הזמן!"

מנגד, ח"כ משה טורפז ('יש עתיד'), אמר בריאיון לגלי צה"ל: "את החייל האידיוט מגבעתי שאמר למפגין 'חכה לבן גביר' - צריך לשלוח ל-10 ימי מחבוש. זו התנהגות אידיוטית. טוב עשו מפקדיו". 

ראש הממשלה, יאיר לפיד, כתב: "הממשלה הנכנסת מציגה: איתמר בן גביר- שר לבטחון לאומי שהוא מורשע בתמיכה בטרור, יעד של השב״כ, ועכשיו מתחיל את תפקידו בזה שהוא נלחם נגד צה״ל ומשמיץ את מפקדיו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר, הגיב לדבריו של בן גביר: ״העובדה ששר עתידי בממשלת ישראל עוסק בעונשים משמעתיים שקובעים מפקדי צה"ל היא לא ראויה ולא במקומה. תנו לצה"ל לטפל בתפקוד הלוחמים, מבלי שפוליטיקאים יתערבו בהחלטות הצבא. זה נקרא לתת גיבוי לצה"ל. גם אני כמו כל אזרחי ישראל, אוהב את חיילי צה"ל, גם אלה שטעו, ודווקא משום כך יודע שכל התערבות וכל דיון פוליטי על הגב שלהם פוגע בחיילים של כולנו. צה"ל הוא צבא העם, ולפוליטיקה ולפוליטיקאים אסור להיכנס בשעריו ובהחלטותיו". 

שר התפוצות היוצא, נחמן שי: ״את הקו האדום, אם בכלל נשאר כזה, חצה הבוקר איתמר בן גביר. הרמטכ״ל הוא מפקד הצבא, כך היה מאז הקמת המדינה. ביום שפוליטיקאים יתנו הוראות לחיילים נחרבת הממלכתיות, נחרב הקונצנזוס הלאומי האחרון. אנחנו בדרך לשם״. 

ח"כ אלמוג כהן, עוצמה יהודית: "לא מדובר באחים שלנו מהשמאל שאנחנו מכירים ואוהבים. מי שמגיע לחברון לעמדת שמירה של חיילים בזמן פעילותם, אלו לא גורמי שמאל אלא גורמי שמאל רדיקלים אנרכיסטים". לדבריו מדובר בעונש חמור ולא מידתי, שיפגע בפעילות המבצעית של חיילינו: "האמירה לא במקום, על כך אין ויכוח, אולם העונש לא מידתי".

ח"כ משה ארבל מש"ס, הגיב: "אסור לאפשר בשום אופן ללוחם צה"ל במדים להתבטא בעד שום מפלגה באופן הזה. חיילי ולוחמי צה"ל חייבים להיות לפחות קומה אחת מעל העסקונה הפוליטית".

סגן שר הביטחון אלון שוסטר: "בן גביר עוד לא שר וכבר הוא מטביע את צה"ל בפוליטיזציה. קינלי, אל תדרדר בעקבותיו. חזור מהר מהאמירה הזו! נשמור על כבוד כוחות הביטחון ונגבה את המפקדים המקצועיים והערכיים שלנו".

ח"כ שלמה קרעי: "העובדה שלוחם צה"ל יישב 10 ימים במחבוש רק בגלל שענה לאנרכיסטים שהפריעו לו בפעילות, צריכה להטריד את כולנו. הפכו את לוחמינו, ששומרים עלינו לילות כימים, לחומת מגן כנגד הלחץ התקשורתי של עוכרי ישראל, אנרכיסטים ועוד. בושה". 

ח"כ חנוך מילביצקי ('הליכוד'), צייץ: "החיילים שלנו מרגישים לא מוגנים, הם מרגישים מופקרים. באחריותנו לדאוג לכך שלא יתקרב אליהם אף פרובוקטור מהשמאל".