ד"ר אל"מ (מיל') משה אלעד, מזרחן במכללה האקדמית גליל מערבי, התראיין הבוקר (שלישי) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM ודיבר על התרבות המסרים, לפיהם עלולים להתרחש אירועים חריגים בקטאר במהלך משחקי המונדיאל

שליח כאן 11 בקטאר: "נהג מונית הוריד אותנו בשום מקום כששמע שאנו מישראל"

"לקטאר יש הרבה מאד אויבים. אמנם היא מחוזרת ע"י המערב ומדינות ערביות אחרות שאוהבות לקבל ממנה כסף, אך יחד עם זאת היא גם שנואה מאד כי המדיניות שהיא נוקטת כלפי העולם הערבי היא מדיניות של התנשאות, למשל בפרשת הפליטים הסורים, הם לא הסכימו לקלוט אפילו פליט אחד ועל זה היתה עליהם המון ביקורת", סיפר אלעד בפתח הריאיון.

עוד המשיך והוסיף באותו נושא כי "לא פלא שיש כלפיהם התנגדות של איראן וארגוני טרור. לדעתי יש מרוץ ביניהם מי יפגע בה ראשון. הם נערכו היטב למונדיאל הזה, והביאו שוטרים ואנשי ביטחון מפקיסטן ומטורקיה ובסך הכל כ-20 אלף מקומיים ועוד 16 אלף מבחוץ. גונב לאוזניי שגם ישראלים מייעצים להם בתחום הביטחון הכללי ואבטחת אובייקטים במסווה אחר בצורה חסויה, כי הידע והניסיון שלו כנראה אוהבים לרכוש, גם אם זה קטאר. נזכיר שיש בה 315 אלף תושבים מקוריים ועוד 2 מיליון כולל פועלים זרים שמסתובבים שם. גם המדינות ששולחות את הפועלים האלה יש להם חשבונות ארוכים עם קטאר על שקורה שם עם הפועלים".

בכל הנוגע לשמועה על ישראלים בתחום הביטחון בקטאר, השיב המומחה כי אין צורך להיות מופתעים: "באולימפיאדת אתונה, הוזמנו מיטב המומחים הישראלים, באולימפיאדות קודמות בוודאי היו. אחרי ארועי 11 בספטמבר היתה הצפה של אנשי שב"כ לשעבר ומודיעין שמומחים בדברים האלה. אני שומע גם על מדינות ערביות שכאשר הן הולכות לבנות שדות תעופה, הם מסתמכות על הישראלים".

לגבי הדיווח בערוץ 12, כי קטאר העבירה לאיראן שמות של ישראלים אשר נמצאים כרגע במונדיאל, ענה אלעד כי יש דברים בגו: "יכול להיות. מדינת קטאר היא מדינה מושחתת. הכל מותר שם, העיקר לשרוד. לא אתפלא אם הם עשו את זה, כדי לנסות ולהחניף לאיראן, כדי לנסות ולקבל מאיראן לפחות איזה חיסיון לגבי המונדיאל, בבחינת 'הנה אנחנו איתכם בסדר'. שמעתי וקראתי המון תגובות. הרי מה מתפלאים? זו מדינת אויב! זה שנתנה לנו להיכנס".

המומחה הציע לישראלים שנמצאים בקטאר "להיזהר ולהיזהר כל הזמן. לא לדבר עברית בקול גבוה, לא ללכת עם חולצות של 'סוף מסלול', לא ללכת עם דגלים, דברים שאוסרים גם במדינה רגילה כמו טורקיה למשל. על אחת כמה וכמה בקטאר, שכל מי שמסביבך או 80% מהאנשים שם לא אוהבים את ישראל. מה אנחנו מתפלאים? יש לנו המון עוינות בעולם הערבי. קטאר חויבה ע"י פיפ"א ומוסדות הספורט להכניס ישראלים כי אחרת היו מבטלים להם את המונדיאל. אנחנו צריכים להבין את מקומנו, להצניע לכת, ולא להתבלט. קטאר מחניפה למדינות שהיא יודעת שמהן תבוא צרה, אז במה היא יכולה לפצות אותן? בהעברת שמות של ישראלים. חנופה למקומות שמהם יכולות הצרות להגיע. נקווה לעבור את זה בשקט".