האלימות ברחובות: שני נערים כבני 15 תועדו היום (רביעי) מכים קשות נהג אוטובוס של "אגד" בקרית עקרון. הם הלמו בפניו ובעטו בגופו של הנהג כבן 60, עד שנאלץ להתאשפז בבית החולים. לאחר סריקות שנערכו אחריהם, הם נעצרו ויובאו מחר לבית המשפט במטרה להאריך את מעצרם.

סתיו שפיר על התנהגותו של יאיר נתניהו: "כזה זלזול בבית המשפט לא חשבתי שאראה בחיי"
סערה בדיון בתביעות ההדדיות: יאיר נתניהו הוצא מהאולם וקרא לעבר סתיו שפיר "כלבה"

האירוע החמור החל בשעות הצהריים, לאחר שהנהג העיר להם על כך שלא שילמו על הנסיעה באוטובוס. בתגובה, הכו השניים בראשו ונמלטו. אך למרות זאת, כשהגיעו השוטרים ביקש מהם הנהג שלא להגיש כנגדם תלונה, בטענה כי "אני לא רוצה להרוס להם את החיים". 

עם זאת, שני הנערים ניצלו את רחמנותו של הנהג בצורה הנלוזה ביותר, ובשעות אחר הצהריים חזרו לתחנה ותקפו את הנהג פעם נוספת, עד שנאלץ כאמור להתאשפז בבית החולים. 

כוחות משטרה שהוזעקו באזור בדקו את צילומי האבטחה והצליחו לזהות את החשודים, שבתום סריקות אותרו ונעצרו לחקירה בתחנת המשטרה ברחובות. מתיעוד מצלמות האבטחה עולה תמונה עגומה, כשעשרות אנשים שהיו במקום, מרביתם צעירים, לא נחלצים לעזרתו של הנהג המותקף. הם לא ניסו לעצור את התקיפה, ואף לא הזעיקו עזרה לקורבן. 

גורמים שהתוודעו לתיעוד הקשה, מסרו: "פשוט הזוי לראות כיצד אזרחים חולפים בזירת האירוע, לא מנסים למנוע את האלימות כלפי הנהג, ולא עוצרים את הנערים. או שכולם מפחדים ולא רוצים להכניס את עצמם לתוך קלחת רותחת, או שפשוט זה כבר לא מעניין את אף אחד".

עוד הוסיפו כי "האירוע הזה יכול היה להסתיים בצורה הטרגית ביותר, שכן מדובר באלימות קשה ובמהלומת אגרוף שנשלחה אל פניו של אדם בן 60 ללא הכנה מוקדמת".

דובר אגד, רון רטנר, מסר: "האלימות הגואה כנגד נהגי התחב״צ מאיימת ומטרידה. יש לצפות מגורמי הבטחון והשיטור להדק את מעורבותם ולגונן ביתר נחישות על נהגי התחב״צ, משרתי הציבור שנותרים חשופים, בודדים ומותקפים במרחב הציבורי. הגיעה העת שנהגי התחב״צ יוגדרו בחוק כעובדי ציבור של ממש, תוך שהם זוכים ליחס עוטף ומגונן של כל הרשויות הנוגעות בדבר, כפי שהדבר שריר ונכון כלפי משרתי הציבור האחרים במשק הישראלי. אין הדעת סובלת שנהג המעיר לבני נוער שעליהם לתקף נכונה את הרב קו שלהם, ימצא עצמו חבול ופצוע בבית חולים, חסר ישע וחסר אונים. לנוכח גל האלימות הגואה, אנו מצפים מהגורמים הממלכתיים שאמונים על הביטחון והסדר בתחב״צ ובמרחב הציבורי שיפעלו במשנה מרץ לשים סוף לתופעות האלימות הבלתי נסבלות כלפי נהגי האוטובוסים״.