בעוד 11 חודשים ייגשו תושבי ישראל שוב אל הקלפי, אלא שהפעם יהיו אלו הבחירות לרשויות המקומיות. בין המצביעים גם 43 אלף בעלי זכות הבחירה בקריית מוצקין, שיכריעו מי יעמוד בהנהגת העיר ב- 5 השנים הבאות. 

סקר בחירות שערך מכון "סמית" חושף תוצאות דרמטיות, המצביעות על תיקו סטטיסטי בהתמודדות על ראשות העיר במוצקין, לראשונה מזה 30 שנה. על פי ממצאי הסקר, שנערך בקרב  450 מבעלי זכות הבחירה במוצקין המהווים מדגם מייצג, במידה והבחירות היו מתקיימות היום הציבור היה מעניק לראש האופוזיציה, ציקי אבישר 41% תמיכה, נתון זהה לזה שמקבל ראש העיר הוותיק חיים צורי. התוצאה משקפת ירידה של 18% בשיעור התמיכה בראש העיר המכהן, ביחס לתוצאות בחירות 2018, ולעליה בתמיכה ביו"ר האופוזיציה.  

חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
חיים צורי (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

"תוצאה של שוויון מוחלט בין ראש עיר מכהן מספר רב של שנים לבין ראש אופוזיציה בראשית שנת בחירות מעידה על שביעות רצון נמוכה מאוד מראש העירייה" אומר רפי סמית, ראש מכון הסקרים "סמית" שסוקר את המגמות הפוליטיות בעיר מאז שנת 2017. סמית מוסיף: "תוצאות הסקר הנוכחי ממשיכות את קו המגמה בסקרים קודמים שערכנו במוצקין ומהוות אינדיקציה חזקה לרצון התושבים בשינוי". 

נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר, חושף כי תושבי מוצקין תומכים בהגבלת כהונתו של ראש עיר מכהן. על פי הממצאים, כ- 60% מתושבי העיר השיבו כי יש להגביל את כהונת ראש העיר לעד 3 קדנציות בלבד, זאת בעוד ראש העיר המכהן מחזיק בתפקידו כבר 6 קדנציות ולאחרונה הכריז על כוונתו להתמודד לקדנציה שביעית. 

מגמת השינוי במוצקין מושפעת ככל הנראה מהשילוב שבין גילו המתקדם של חיים צורי (79), כהונתו ארוכת השנים ובאחרונה הצטרפה לרחף מעל ראשו גם עננה משפטית, כאשר פרקליטות המדינה הודיעה על כוונתה להגיש כנגד צורי כתב אישום בכפוף לשימוע על לקיחת שוחד, הפרת אמונים, פגיעה בפרטיות ומעקבים שניהל אחר תושביו וקבלת דבר במרמה. 

ציקי אבישר (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
ציקי אבישר (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

ציקי (צבי) אבישר, בן 44, נשוי ואב ל-4 ילדים, שירת כלוחם בחיל הים, טייס אזרחי ובעל תואר ראשון בגיאוגרפיה עירונית ותואר שני במנהל עסקים. בעברו שימש כמנהל אגף המודיעין של בית המשפט העליון וכיועצם המקצועי של שרים בממשלות ישראל. בשנת 2011 ייסד אבישר את "האקדמיה הצעירה"- מוסד ארצי להעשרת מדעים מדויקים לבני נוער הפועל עד היום בשיתופי פעולה עם חברת הלוויינים הבורסאית "אימאג'סט" וחברת "מרמנת".

בשנת 2014 ייסד את התנועה הציונית העולמית "מעבר לקשת" ב-15 מדינות ברחבי העולם, שמתמקדת בחיזוק זהות ציונית בקהילות יהודיות בתפוצות ובמאבק בארגוני BDS. רק בשנת 2016 נכנס אבישר לחיים הציבוריים במוצקין, כאשר הקים את תנועת "רוח חדשה במוצקין" שהתמקדה בצורך לשדרג את מערכת החינוך בעיר ולהגביר מעורבות תושבים בתהליכי תכנון עירוניים. משנת 2018 משמש אבישר כראש של סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר במועצה מאז הוכרזה מוצקין לעיר.