שלמה בכר, השכן שמצא את האישה המבוגרת שנמצאה כלואה במחסן עם סימני אלימות בתל אביב, התראיין היום (שני) בתוכניתם של ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM, וסיפר כיצד איתר אותה.

"יצאתי כמו בכל יום שישי לעשות קניות בשוק", אמר בכר בפתח דבריו, "חזרתי הביתה עם שקית והתכוונתי להניח אותה במחסן ולהמשיך את הקניות שלי. ברגע שפתחתי את הדלת של המחסן נגלה לעיניי המראה המזעזע הזה. היא בכלל לא גרה כאן, היא גרה 2 ק"מ מהבית שלי". 

"כשפתחתח את הדלת ראיתי כיסא גלגלים ועליו אישה יושבת, הראש שלה היה עטוף בצעיף", הוסיף, "היא הייתה בתנוחה כזו שהפנים שלה היו צמודות לקיר והגב שלה אליי. קראתי מיד לאשתי, אמרתי לה 'תראי מה קורה פה. תתקשרי מיד למשטרה, מי זו בכלל, מי שם אותה פה?'. אשתי התקשרה למשטרה ותוך שבע דקות הגיעה המשטרה ומד"א. השוטר שהגיע משך את כיסא הגלגלים החוצה ברוורס".

לאחר מכן אמר בכר כי "מתברר שאשתי ידעה שיש מטפלת שעובדת גם בניקיון. היא לא הכירה אותה לפני כן, רק שמעה מהחברות. היא התחילה לחפש אותה, עברה דירה דירה עד שהגיעה לדירה שהעובדת הייתה שם בעבודה. מנקה את הבית. היא צעקה עליה 'מה את עושה כזה דבר? משאירה אישה זקנה במחסן?' אין מישהו אחר בבניין, זו אישה זרה שאף אחד לא מכיר אותה".

 "כשהוציאו את האישה המבוגרת החוצה אני ראיתי בפנים שלה תווי פנים מוכרים לי. התקרבתי חצי מטר אליה ונדהמתי. צעקתי לאשתי 'זו החברה שלך, בואי תראי'. בהתחלה היא לא האמינה, היא התקרבה והייתה בהלם. אשתי מכירה אותה מעל 20 שנה, היו חברות, מטיילות יחד", ציין.

בנוסף התייחס בכר למצב בו הוציאו את האישה המבוגרת, ואמר: "היא הייתה יחסית בסדר. אבל עדיין היא לא תפקדה, לא תקשרה, לא ידעה מה הולך מסביב. היא לא מחוברת. אני יודע שעכשיו היא בבית. עצם זה שבעלה לא הסכים שייקחו אותה לבית החולים בחזרה אחרי המקרה כי יומיים קודם היא נפלה בבית, היא כבר הייתה בבית החולים. בעלה אמר 'באותו מצב אין טעם לגרור אותה לבית החולים'. הוא פשוט ביקש ממני אם אני יכול לשמור עליה שהם ילכו למשטרה להגיש תלונה ויבואו יותר מאוחר לאסוף אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM