העיתונאי צביקה קליין שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל על הפרסום בנושא התנועה שמנסה לגייס עשרת אלפי ישראלים שיעזבו איתם את הארץ בעקבות תוצאות הבחירות, והסביר על הרקע להקמת הקבוצה. 

"בעקבות תוצאות הבחירות": תנועה חדשה קוראת לישראלים לעזוב את הארץ

"זו קבוצה של ישראלים, חלקם צעירים חלקם פחות, שלא אוהבים את תוצאות הבחירות בלשון המעטה, והם התייאשו", סיפר בראיון ב-103FM, "נכנסתי לקבוצות שלהם ונורא מעניין. מצד אחד, יש שם דיוני עומק, אבל גם הרבה מאוד דברים שלא, הם באים ואומרים שהם עוזבים את הארץ יחד, הם מאוד מסודרים". לדבריו, מחר צפוי להתקיים מפגש זום של כלל המתעניינים. "ישנם נושאים ודברים מעניינים שעולים, כמו בחור שהבטיח לסייע להם להקים קיבוץ בארצות הברית", ציין עוד, "השורש פה הוא חוסר שביעות הרצון ממה שקורה כאן, גם מבחינת דת ומדינה וגם במיסים". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך דבריו, קליין הוסיף כי "בעבר, היו כל מיני היאחזויות ציוניות בחו"ל, זה אולי יותר גימיק, אבל הרעיון שאני מכיר, מכמה אנשים, הוא שיש הרבה חברות הייטק קטנות שמעוניינות להעביר את כלל הפעילות שלהן לארצות הברית, יש דיבור כזה". לדבריו, רילוקיישן זה אחלה דבר, "אבל האמירות הפוסט ציוניות הן קצת קשות לי. זה הולך וצובר תאוצה, ושומעים את זה במעגלים לא דתיים.

"חלקם רציניים יותר וחלקם פחות", הדגיש, "ראיתי כמה מאות אנשים, ואולי הם מתקרבים לאלף, כאשר היעד הוא עשרת אלפים". בסיום דבריו, העיתונאי התייחס לסוגיית סעיף הנכד בחוק השבות, והסביר: "מצד אחד, אני חושב שצריך איזשהו שינוי, אבל אני לא חושב שהשינוי שמדברים עליו כרגע הוא נכון. כמו שיש תעשיית דרכונים לפורטוגל יש כזה גם לישראל, המציאות היא מאוד שונה היום".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm