יממה לאחר שהנער בן ה־16 מהתיכון ברחובות נדקר ונפצע קשה במהלך יום הלימודים, תלמידים רבים בבית הספר מתקשים לחזור לשגרה.
רבים מהם העדיפו להיעדר אתמול מיום הלימודים, ואלה שכן הגיעו הסתובבו במסדרונות בפנים נפולות. הזעזוע מהאירוע הקשה והחשש מאובדן תחושת הביטחון הורגשו בקרב רבים מהתלמידים.

הנער שנדקר בתיכון ברחובות מורדם ומונשם, מצבו מוסיף להיות קשה

מחקירה ראשונית התברר כי בשעות הבוקר כמה חשודים, חמושים בסכינים ואבנים, קפצו מעל הגדר בצדו האחורי של התיכון ואיתרו את התלמיד, שניסה להימלט מהם. הנער רץ לחדר המנהל ונעל את עצמו במקום, אולם החשודים הצליחו לפרוץ את החדר ותקפו אותו תוך שהם דוקרים אותו בראשו ובפלג גופו העליון. מיד לאחר מכן הם נמלטו ונלכדו על ידי המשטרה שעות ספורות לאחר מכן.

זירת אירוע הדקירה ברחובות. באדיבות דוברות המשטרה

משפחתו של הנער, המאושפז במצב קשה בבית החולים, העלתה ביממה האחרונה כמה פוסטים לרשתות החברתיות, שבהם היא מבקשת מהגולשים להתפלל לבריאותו. באחד הפוסטים נכתב: "אחי הקטן והאהוב פצוע קשה. מתחננת אליכם להתפלל בשבילו".

א', תלמיד בתיכון, סיפר ל"מעריב" כי "למרות שלא למדתי עם הנער הזה באותה כיתה, כולם כאן מכירים את כולם. מה שקרה פשוט הזוי. המורים והמאבטח שהיו פה לא ממש יכלו לעזור. רק בדיעבד כולם מנסים לנתח את המצב".

ח', תלמיד נוסף, אמר כי "אח שלי חבר טוב של הפצוע, ואני יודע שהוא ואחרים רוצים לבקר אותו בבית החולים. אני מקווה שהוא יחזור לעצמו. הבנתי שהמשפחה מרוסקת. לפעמים זה נשמע לנו מוזר, אבל זאת המציאות פה. המצב מסוכן. היום כל אחד יכול להרוג בלי למצמץ בכלל".
כמה תלמידים במוסד החינוכי סיפרו כי ככל הנראה החשודים חברים בארגון פשיעה. "זאת לא פעם ראשונה שבאים לתוך בית הספר לריב עם תלמידים. יש איזה סכסוך, באים חיילים של משפחת פשע ועושים פה צרות".

בעקבות המקרה בתי הספר ברחבי הארץ הקדישו אתמול את השעה הראשונה ללימודים לשיח על מניעת אלימות. ההנחיה ניתנה על ידי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, בעקבות שורה של מעשי אלימות חמורים, ובכללם האירוע האחרון ברחובות.

באיגרת מיוחדת שנשלחה להורי תלמידים שלשום בערב ממשרד החינוך נכתב בין היתר כי "לנוכח האירועים הרבים במדינה ובמוסדות החינוך, אנו מחויבים להמשיך לפעול בדרכים חינוכיות על מנת לקדם אקלים מוגן, שמאפשר שיח חינוכי מכבד ומגנה את אירועי האלימות באשר הם. כולנו נדרשים לפעול בכל דרך למניעת תוקפנות, אלימות וכוחנות".

אתמול התייחסה שרת החינוך לאירוע, ובראיון בכאן ב' תקפה את השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואמרה כי "התלמידים רואים את האלימות בכבישים, בסופרים, בבתי החולים ובקופות החולים - זה מה שהם פוגשים. זה מתחיל כאן, כי בסוף אנחנו רואים שזה מגניב לשלוף אקדח וללכת עם אקדחים, והכל בצורה מוחצנת, ושזה משתלם להיות בריון - ואם לבן גביר מותר אז הילדים אומרים 'מותר גם לי'".

"חשוב שהחקירה תתנהל כשהחשודים מאחורי סורג ובריח"
מעצר החשודים בתקיפת הנער הוארך בחמישה ימים העצורים הם שלושה קטינים ובגיר # אמו של החשוד בן ה־18: "הוא ילד טוב אבל מסתובב עם אנשים שעושים שטויות. צריך יותר חינוך ליהדות"

בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בחמישה ימים את מעצרם של ארבעת החשודים, שלושה קטינים ובגיר, במעורבות בתקיפה ובדקירה של התלמיד בן ה־16 באירוע החמור שהתרחש שלשום בבית הספר ברחובות. בשיחה עם "מעריב" הסביר גורם במשטרה כי "מדובר בחקירה רגישה. הקורבן עדיין במצב קשה כך שלא ניתן לגבות ממנו עדות. חשוב שהחקירה תתנהל כשהחשודים מאחורי סורג ובריח, תוך נטרול אפשרות לשיבוש חקירה".

שלשום הגיעו מספר קטינים ובגיר לבית הספר ברחובות ועל פי החשד ומעדויות שנגבו על ידי המשטרה, חלקם ניגשו לאזור מוסתר בחלקו האחורי של המקום, קיפצו מעל לגדר המקיפה את בית הספר וכשהם חמושים באבנים, קרש וסכין ניגשו לעבר אחד הנערים הלומדים בבית הספר. הנער נמלט לחדר המנהל, אולם החשודים פרצו למקום, דקרו אותו בראשו ונמלטו.

אתמול, מחוץ לבית המשפט, שם הוארך מעצר בנה בן ה־18, אמרה אמו כי "זה דור אבוד. הילד שלי ילד טוב, אבל הוא מסתובב עם אנשים שעושים שטויות. רמת החינוך בארץ נמוכה. צריך יותר לימודי הלכה. אני למדתי בישיבה בארה"ב, שם זה לא היה קורה. הבעיה היא בחינוך הגרוע בישראל. אין אף אחד שישים את הילדים במקום".

עוד אמרה האם כי "זה מפחיד אותי המצב בארץ. אנחנו לא יודעים מה קרה. מסר לכולם - שימו לב לילדים שלכם. אני מעולם לא הייתי מעורבת במשהו כזה, אני קרועה מבפנים. החינוך בארץ חייב להשתנות, צריך יותר חינוך ליהדות. החילוניות זה בולשיט".