פרשת הסרסור בסוהרות: החלטת ועדת משרד הביטחון, להמליץ על הפסקת גיוס משרתי ומשרתות החובה בשב"ס, עוררה תגובות מעורבות בקרב הסוהרות שהוטרדו בכלא גלבוע. ההחלטה צפויה להשפיע על משרתי הסדיר שכיום מונים כ-700 בשירות השב"ס, כרבע מהם נשים.

ארגוני הנשים פנו ליועמ"שית: "פרשת הסרסור בסוהרות הוא אירוע טרור לאומני לכל דבר ועניין"
"הפקרת אותי": הסוהרת שע"פ החשד נאנסה בכלא גלבוע התעמתה עם קצין המודיעין  

"עם כל הכבוד, מדובר בהחלטה פחדנית שלא מתמודדת עם מה שהתרחש במשך השנים בבתי הכלא הביטחוניים והטרור שהשליטו האסירים הבטחוניים על סגל הסוהרים בחובה ובקבע", אמרה הסוהרת נוגה ל"וואלה!", והוסיפה: "אין פה פתרון אלא הרחקת החיילים מהבעיה. משאירים את אנשי הקבע בודדים בצריח במקום לטפל בשורש הבעיה, שהוא מעמדם החזק של האסירים הבטחוניים בכלא והעובדה שהם מנהלים את האגפים שלהם ולא סגל שב"ס".

הדיון של ועדות הכנסת על פרשת הסרסור ואונס הסוהרות בכלא גלבוע. צילום: דוברות הכנסת

הילה, סוהרת נוספת שנפגעה במסגרת הפרשה, מסרה ל"וואלה!" בתגובה להחלטה: "היום סוף סוף מבינים שבלתי אפשרי לשלוח חיילים לשב"ס מאחר ואין פיקוח עליהם מצד הצבא, השב"ס והמשטרה, שמתייחסים אליהם כאל סחורה פגומה. אני רוצה להגיד לשב"ס שהשיקום שלו כארגון עוד ארוך, צריך לטהר את המערכת ולפטר מידית את אלו שנטלו חלק בסרסור שלי ושל חברותיי בכלא גלבוע לטובת מחמוד עטאללה".

עו"ד קרן ברק, המייצגת את הסוהרות בפרשה, מסרה: "בהודאה של המערכת בכך שבמשך שנים הופקרו חיילים וחיילות בשירות סדיר, והושלכו על ידי שב"ס לידי מחבלים מבלי שעברו הכשרה בסיסית כסוהרים".

עוד היא הוסיפה כי "צה"ל נכשל בהגנה על חייליו ולצערי מסקנות מבקר המדינה שפורסמו לאחרונה שוללות מכל וכל את מסקנות הוועדה לפיה חל שיפור ביחס של שב"ס להטרדות מיניות ומניעתן. ככל שמעמיקים בעניין מתגלים עוד ועוד נתונים קשים. אין מנוס מהקמת ועדה שתבדוק מיהם הגורמים שהתירו ושתקו במשך שנים בזמן שחיילות וחיילי צה"ל נפגעו ע"י מחבלים אוייבי המדינה".