לקראת סיום תפקידו: השר לביטחון פנים היוצא עמר בר-לב התארח הערב (שישי) בחדשות 12, התייחס להפגנות הקיצוניים בירושלים בהן נפצעה אישה באורח קשה, לחשיפת המסמך המסווג על ידו בכנסת ושב לתקוף את השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן-גביר. "זו דוגמא קשה לאלימות בחברה הישראלית. במקרה הזה זו אלימות של חרדים קיצוניים", ציין בנוגע לאירוע הקשה בירושלים. 

"מתנהל כאילו יש לך מה להסתיר": בן גביר התעמת עם מנכ"ל משרד הבט"פ

עוד הוא הוסיף בנושא: "מה שקורה שם זה בעצם מאבק כלכלי על מי ימכור טלפונים בחברה החרדית, ולא על שום דבר אחר, וזה עוד יותר מדאיג. זה אומר שחלקים מסוימים בחברה הישראלית פשוט לא מכירים בישראל כמדינת חוק, שיש בה משטרה, תביעה וחוקים".

עמר בר-לב מקריא מסמך סודי במהלך דיון בכנסת, צילום ערוץ הכנסת

הוא תקף את בן גביר, לאחר שזה טען כי התערב במסגרת תפקידו בחקירות משטרה: "הוא מקשקש, כמו דברים אחרים שאמר, זה פשוט לא נכון. מתבצע כאן ניסיון של בן גביר לקעקע את הממלכתיות של ממשלת ישראל. לשר לביטחון פנים כיום, יש את היכולת לקבוע את המדיניות".

"הוא בחיים לא היה שר, יכול להיות שהוא חסר ביטחון, ניסיון ותובנה ביטחונית עד כדי כך, שהוא אומר שהוא צריך חוק על מנת לממש את מדיניותו", הוסיף והתייחס לדבריו של המפכ"ל קובי שבתאי בוועדה בכנסת: "המפכ"ל התייחס בצורה עניינית לעצמאות המשטרה, ומאוד שמחתי שהוא אמר את הדברים בצורה ברורה ולא משתמעת לשתי פנים".

השר היוצא התייחס לחשיפת המסמך על ידו בוועדת הכנסת: "אני כתבתי את המסמך הזה לפני שנה וחצי. אני קבעתי את הסיווג שלו, ואין לזה עכשיו שום משמעות מבחינת הסיווג. בן גביר ציטט יום קודם לכן מסמכים ממנו. הוועדה באה לדון בסמכויות השר, רציתי להביא להם דוגמא על סמכויותיו, שצריך וחובה להשתמש בהן".

איתמר בן גביר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
איתמר בן גביר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
 

כמו כן, בר-לב התנגד נחרצות להתפטרות אפשרית של שבתאי מתפקידו: "אני לא בעד התפטרויות של עובדי ציבור, כי אנחנו יודעים שבמקרה הזה ברגע שהוא יתפטר, זה יכול לשחק לידיים של גורמים מסויימים. אני חושב שכל עוד המפכ"ל יממש את המדיניות שהוא דיבר עליה בוועדה, הוא צריך להישאר".

עוד הוסיף בנושא כי "הוא צריך עמוד שדרה חזק, ולא להתכופף מהרוחות שנושבות מכיוון השר המיועד, לעמוד על הדמוקרטיה בישראל. אם הוא יתפטר, "יס מן" אחר יתמנה לתפקיד במקומו. צריך לעמוד על הדברים שחשובים לו כמפכ"ל, למשטרה ולדמוקרטיה הישראלית".