מוסיף להיות קשה מצבה של מירל דז'לובסקי, האישה שנפגעה במהלך מהומות הקיצונים בירושלים, והיא מורדמת ומונשמת, זאת לאחר שנפגעה מפח בוער שהדרדר לכיוונה. הבוקר (ראשון) פורסם תיעוד חדש של רגע התדרדרות והתקלחות הפח במהלך העימותים בבירה. 

תיעוד הפגיעה במהלך מהומות הקיצונים בירושלים

כאמור, עשרות מפרי סדר הפגינו בלילה שבין חמישי לשישי, וחסמו צירים במרכז ירושלים, כמחאה על מעצרו של גבר שנחשד בשריפת חנות אשר מכרה "טלפונים לא כשרים", לתפיסתו. היא נחבלה ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, כאשר מצבה מוגדר קל, אך על פי גורמי הרפואה מצבה החמיר לקשה וכעת מוגדר קשה אך יציב.

הפגנת הקיצוניים בירושלים, דוברות המשטרה

במחוז ירושלים של המשטרה ציינו: ״בתקופה האחרונה ובפרט בלילות האחרונים אנו עדים לקיצונים אלימים פורעי חוק, הפוגעים בשוטרים ובאזרחים באזור מרכז העיר ירושלים ובבית שמש, בין היתר על רקע מעצר חשוד בהצתת חנות סלולר בראשית השבוע. מדובר בהפרות סדר אלימות ופסולות שבינם לבין מחאה כחוק - אין כל קשר. אלימות זו כוונה כלפי אוטובוס, כלפי ניידות משטרה ושוטרים, ואתמול גם כלפי עוברת אורח שנפצעה באורח קשה".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לפציעת עוברת האורח וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שולח איחולי החלמה מהירה לאשה שנפצעה אמש קשה בהפגנות החרדים בירושלים. קורא למשטרה לחקור במהירות ולמצות את הדין בחומרה עם האשמים".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס להפרות הסדר האלימות, ואמר: "אני מגנה בתוקף את ההתפרעות האלימה שבה נפצעה אמש עוברת אורח בידי קיצונים חרדים בירושלים. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים לפשע הזה ולמצות איתם את מלא חומרת הדין. אין שום מקום להתפרעויות אלימות ברחובות ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר הגיב להפגנת האלימה, ואמר: "אלימות, היא לא חופש ביטוי, היא אנרכיה. באנרכיסטים ועשבים שוטים צריך לטפל ביד קשה ובנחישות. את הפורעים שכמעט רצחו אישה ופגעו בשוטרים, צריך להכניס לכלא לשנים רבות".

השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, מגנה את האירוע. ללא קרדיט