המועצה האזורית שדות נגב יצאה במיזם מיוחד וחשוב כשבאתר המועצה הוצב לחצן מיוחד בצורת פרפר, אשר דרכו ניתן לדיווח באופן אנונימי על אלימות במשפחה. מטרתו של "כפתור הפרפר" היא להקל על הפונה בקבלת סיוע מגורמים מקצועיים בלחיצת כפתור פשוטה, ללא צורך בהזדהות וללא השארת עקבות במכשיר של הפונה או בהיסטוריית הגלישה.

הפניות דרך הכפתור מגיעות לעמותת ל.א. לאלימות הפועלת בתחום מעל 40 שנה, ונציגיה זמינים למענה 24/7. מדובר בפיתוח של חברת קאבו - מתחברים לעולם בטוח אשר זכה בהאקתון 2022 של פורום מיכל סלה ז''ל.

השנה, מחודש ינואר השנה ועד אוקטובר האחרון התקבלו כ־5,712 פניות בנושא אלימות במשפחה במוקד 118 שמפעיל משרד הרווחה והביטחון החברתי. מדובר בעלייה של 3.6% בפניות, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021. שדות נגב מצטרפת לשורה של ארגונים פרטיים אשר מנגישים את יכולת הדיווח האנונימית על אלימות במשפחה באמצעות אתר הארגון, כך שהמדווח לא יצטרך להיכנס לאתר הקשור באופן מובהק לנושא אלימות במשפחה ובכך יצליח לשמור באופן שקט את הפנייה לגורמי הסיוע ואת קבלת המידע.

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן: "שמחים לקחת חלק במיזם ולהנגיש לכל הזקוק בכך סיוע אנונימי, וקוראים לנפגעי האלימות במשפחה או למי שמכיר אלימות במשפחה לדווח ולקבל את הסיוע".