ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר עורר סערה כאשר השתתף בהלווית המחבל נעים באדיר, שדרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר ופצע אותם באורח קל. הוא התייחס הבוקר (ראשון) לסוגייה בשיחה עם מעריב, וטען כי נכח במקום יחד עם השוטרים כדי לשמור על הסדר, ולקיים את כל התנאים של המשטרה". 

למרות התיעודים שהפיצה המשטרה מהזירה, משפחתו של באדיר דרשה לבחון מחדש את אירועי הלילה בו חוסל. בהתייחסות לטענות אלו, אמר ראש העיר כי "המשטרה אמרה על פניו שזה פיגוע על רקע לאומני, אין ספק שזה פיגוע. האם זה כתוצאה ממצב נפשי או רקע פלילי? זה לא פחות חמור".

תיעוד הפיגוע בכפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, ביקש להדגיש כי "פגיעה בשוטר לא מסמלת את היחס של התושבים לשוטרים בכפר קאסם. כל השוטרים מרגישים בבית כאן, אני מגנה את האירוע בוודאי".

כאמור, במשפחתו של נעים באדר המומים מהתפתחות הדברים. דודו של המחבל, סובחי באדיר, טוען: "זה ילד נשמה, ילד תמים. אנחנו לא יודעים מאיפה בא הנשק. אנחנו המומים. לא מאמינים שהוא מחבל. למה? אנחנו בשטחים? איפה אנחנו? צריך לבדוק מה קרה. משהו לא מובן לנו. יש לנו כעס, אבל אנחנו רוצים לבדוק הכול".

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף על השתתפות ראש העיר כפר קאסם בהלווית המחבל: "לראות ולא להאמין! במקום לגנות את הטרור שבוצע בעירו ולדרוש בשלומם של הפצועים, בחר לו ראש עיר במדינת ישראל להשתתף בהלווית מחבל ארור שבאכזריות דרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר. בושה וחרפה".

חבר הכנסת הרב עמיחי אליהו מתח ביקורת גם כן: "ראש עיר שמגיע להלווית מחבל, צריך להיות מודח מתפקידו. לא יתכן שראש עיר יתן גיבוי למחבלים וימשיך לייצג את מדינת ישראל. אנחנו שוקדים על הצעות חוק שתמנע מתומכי טרור לקבל תמיכה מהמדינה. הגיע הזמן!".