ראש עיריית כפר קאסם עאדל בדיר עורר היום (ראשון) סערה כאשר השתתף בהלווית המחבל נעים באדיר, שדרס וירה לעברם של קצין ושני שוטרים במהלך פעילותם בעיר ופצע אותם באורח קל. בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, התייחס תחילה בדיר לפיגוע וטען: "אנחנו סמל לשיתוף פעולה, לא רק בין יהודים וערבים, אלא גם עם המשטרה".

"מגנה את האירוע": ראש עיריית כפר קאסם השתתף בהלוויית המחבל מהפיגוע בעיר
פיגוע שהסתיים בנס גדול: המחבל קרא לשוטר "אחי", וניסה לירות בו מטווח אפס

"אני מתייחס לכל השוטרים שמשרתים בכפר קאסם ומגינים על החיים של התושבים שלנו, כחלק מתושבי כפר קאסם, ותושבי כפר קאסם מקבלים אותם באהבה אפילו, ביחס טוב מאוד, יחס למופת. ומה שקרה אתמול, בגלל זה גם כל ההוקעה של המעשה הנפשע הזה שנעשה על ידי הצעיר, גם מהמשפחה, גם מתושבי כפר קאסם, שכולם מגנים את המעשה שנעשה", הוסיף.

על טענות המשפחה כי לא מדובר בפיגוע, אמר ראש העיר כי "הוויכוח, האם זה פיגוע על רקע לאומני או פלילי, או נפשי. זה לא ממעיט מחומרת המעשה שנעשה. כולם גם במשפחה יודעים שמה שנעשה על ידי נעים, זה מעשה חמור ביותר ולא משנה מה תהיה תוצאת הבדיקה של המשטרה".

בסיום, התייחס גם לסערה שעורר עם הגעתו ללווית המחבל ואמר: "כשאני הולך ללוויה, זו לא הזדהות עם המעשה. גם המשפחה שהשתתפה בלוויה לא מזדהה עם המעשה. אף אחד לא מזדהה עם המעשה. שנית, אני הייתי כל הזמן בקשר עם המשטרה, גם לפני, גם אחרי, גם תוך כדי. המצב בחברה הערבית כל כך מסובך. המטרה שלי ושל המשטרה הייתה שההפגנה תעבור בשקט ולא נאפשר לאף אחד מאנשים קיצוניים מחוץ לכפר קאסם, שייכנסו לתוך כפר קאסם וילהיבו את הרוחות ויציתו וההלוויה תהפוך להפגנה. זו הייתה המטרה שלי ושל המשטרה".

"כשהמשטרה בחקירה שלה תקבע שזה פיגוע על רקע לאומני, אני גם אגיד את זה. גם חשוב להדגיש, לא משנה מה המניע שהיה לפיגוע הזה - הוא חמור ביותר ואף אחד לא מקבל אותו, לא המשפחה ולא תושבי כפר קאסם", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm