שנת 2022 תסתיים בסוף השבוע הקרוב, כאשר מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי מתחילת השנה נהרגו 345 בני אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל – כ־3% פחות לעומת מספר ההרוגים בתקופה המקבילה אשתקד. מפילוח הנתונים עולה, כי 105 מההרוגים היו הולכי רגל, ו־76 הרוגים נוספים היו רוכבי אופנועים וקטנועים.

עוד עולה מהנתונים, כי 77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במעורבות משאיות ו־32 בני אדם נוספים נהרגו בתאונות דרכים במעורבות אוטובוסים. מהפילוח עולה עוד, כי 24 נהגים ונוסעים נהרגו בתאונות דרכים של רכב מסחרי ומשאיות. בנוסף, 46 נהגים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאונות דרכים, 36 מהם מהחברה הערבית.

בין ההרוגים גם היו 24 רוכבי אופניים – שמונה רוכבי אופניים רגילים, 12 רוכבי אופניים חשמליים וארבעה רוכבי קורקינטים חשמליים.
עוד עולה מהנתונים, כי 24 ילדים עד גיל 14 נהרגו בתאונות דרכים, 13 מהם מהחברה הערבית. במהלך 2022 גם נהרגו 73 אזרחים ותיקים (בגילאי 65 ומעלה) בתאונות דרכים.

מהפילוח על פי ערים, במקום הראשון מדורגת תל אביב, לאחר שמתחילת שנת 2022 נהרגו בתחומה 22 בני אדם בתאונות דרכים, בהם עשרה הולכי רגל. במקום השני מדורגת ירושלים – עשרה הרוגים בתאונות דרכים, בהם שמונה הולכי רגל. ראשון לציון מדורגת במקום השלישי – 8 הרוגים בתאונות דרכים, בהם ארבעה הולכי רגל, ואחריה מדורגות: אשדוד – שבעה הרוגים, בהם חמישה הולכי רגל; פתח תקווה – שבעה הרוגים, בהם שלושה הולכי רגל; חולון – ארבעה הרוגים, בהם שני הולכי רגל.

עוד עולה מסיכום הנתונים כי 217 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בכבישים בין־עירוניים. 124 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בכבישים עירוניים – 53% נהרגו כאשר הלכו ברגל, 22% נהרגו בתאונות אופנועים וקטנועים ו־10% נהרגו בתאונות אופניים או קורקינטים חשמליים. 111 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו מתחילת השנה, כאשר 37 מבין ההרוגים נהרגו בעת שנסעו ברכב פרטי, 34 בעת רכיבה על אופנועים וקטנועים ו־20 מהם היו הולכי רגל.

"ישראל הניפה דגל לבן בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים. שנת 2022 היא שנת כישלון והאזרחים משלמים את המחיר של אוזלת היד של הממשלה", אמר מנכ"ל אור ירוק, עו"ד יניב יעקב.