על רקע מאבקם של קבוצת הורים דתיים מגבעת שמואל, פתחו הורי הילד הטרנסג'דר במאבק לשמירה על זכויות בנם. כזכור, בתחילת השנה ניסו ההורים להשבית את הלימודים במוסד חינוכי בגבעת שמואל לאחר ששמעו כי אחד התלמידים בכיתה, הוא טרנסג'נדר. בעקבות המקרה, התערב משרד החינוך וקבע כי בית הספר נוהג כראוי.

מחר, צפויה להיפתח כיתה פיראטית באחד מבתי הכנסת ביישוב, בה ילמדו ילדי ההורים שלא מוכנים לקבל את הילד הטרנסג'נדר. בעקבות השתלשלות האירועים, הודיעו הורי התלמיד כי הם לא מוכנים לשתוק ופתחו בקמפיין מימון המונים.

בעמותת חברותא - הומואים דתיים הגיבו גם הם למצב ואמרו: "לאחר הכפשות גסות, חדירה חמורה לפרטיותם והסתה קשה, משפחתו של הילד הטרנס יוצאת למאבק כדי להתגונן מפני הפגיעות בה וכדי להגן על זכויותיו של הילד במערכת החינוך. המשפחה גייסה משרד עריכת דין והמאבק המשפטי והציבורי דורש משאבים. היא זקוקה לעזרה כספית".

עוד כתבו בהודעתם כי "מאז תחילת הפרשה ליווינו ב"חברותא" את המשפחה, שהעריכה מאוד את היחס החם שקיבלה מהקהילה שלנו. עתה, הם זקוקים לסיוע כספי במימון הייצוג המשפטי, ואנו בחברותא גאים לעזור לגייס אותו. תרמו עכשיו למי שנרדף רק על היותו טרנס, לאמא שמוטרדת תדיר רק כי היא מגינה על בנה הקטן. תרמו עכשיו לצדק כנגד מי שחושב שלפגוע בנו יעבור בשתיקה. חיי להט"בים אינם הפקר".