לאחר שמכולות רבות נפלו לים מספינת משא סמוך לחופי ישראל בעקבות מזג האוויר הסוער בתחילת השבוע, אנשים רבים ממשיכים להגיע לחופי אשקלון על מנת לאסוף מוצרים ופריטים רבים שנסחפו.

טירוף המכולות באשקלון: תושבים שהגיעו לחוף שלפו מקרר מהמים

ישנן מכולות נעולות שעדיין צפות בים והגיעו שמועות על סוגי הסחורה שיש בהן כגון מכשירי אייפון חדישים, נעלי נייק וקורקינטים חשמליים. לאחר הפצת השמועות, אזרחים חדורי מטרה יצאו אליהן בסירות עם מסורים חשמליים כדי להגיע לשלל שנסחף.

בתוך כך, דניאל קריקונץ, הבעלים של חברת 'סאונד ספא אבטחה' המאבטחת את המכולות, התראיין בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לאירוע: "במכולות אין שום דבר, עשו ביזה, לא נשאר כלום. הסחורה הייתה סחורה זולה של פלסטינקים, לא מבין אנשים שבחצות שוחים לתוך ים ומנסים להוציא דברים מתוך קונטייניר, זה הניה יכול להיגמר באסון. משהו כמו מאה איש היו בזמן כל הים". 

"אני מתעסק באבטחה, ראיתי הרבה דברים ואני מכיר את טבע האדם, אבל להגיד לך שאני או מי מחבריי היינו עושים זאת? כנראה שלא", הוסיף, "מגבים, שטיחים, כוסות חד פעמיות. לא ניסינו למנוע את הגניבה כי זה היה בתוך הים. אני לא יכול לשחרר מאבטחים לתוך המים, אני לא רוצה שהעובדים יהיו חולים עם דלקת ריאות". 

הציוד מהמכולות שנחסף אל חופי אשקלון, רשתות חברתיות שימוש לפי סעיף 27 א'
כמו כן, אתמול אנשים רבים הגיעו לאסוף מוצרי חד פעמי שנסחפו למקום עם מכולה, כאשר אחד מהם סיפר לוואלה!: "אני כאן 40 דקות, שמענו שיש מכולה שנפלה לחוף, ראינו פרסומים ואמרנו למה לא? נביא חומרי ניקוי. אנחנו מגדלים פטריות והכל צריך להיות סטרילי ונקי וזה בא לנו בדיוק. חילקתי את הדברים שאספתי".
סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM