אריאל ונועה (שמות בדויים) הם בני זוג בשנות ה־50 לחייהם עם שלושה ילדים. במשך כחמש שנים, החל משנת 2016, שימשו השניים בתור משפחת אומנה חירום בארגון אור שלום ל־14 תינוקות ופעוטות. משפחת אומנת חירום צריכה להיות ערוכה וזמינה לקלוט תינוקות ופעוטות בני 0־6 שהוצאו מבתיהם באופן מיידי בשל סכנה מיידית לחייהם, להעניק להם בית חם ומגן לתקופה של עד חצי שנה, עד שיימצא להם פתרון קבוע ובטוח.

לאחר כחמש שנים של התנדבות בארגון החליטו השניים לסיים את אומנת החירום ולשמש משפחת אומנה לדוד (שם בדוי), אחד הילדים ששהו אצלם. "דוד הגיע אלינו כתינוק בן יומו, הוא היה במצב רגיש אחרי שעבר טראומה קשה. בגלל מצבו הרגיש ומשך הזמן שהיה אצלנו, נקשרנו אליו מאוד ולכן החלטנו לשמש לו כמשפחת אומנה קבועה", מספר אריאל בשיחה עם "מעריב".

"אנחנו המשפחה שלו, זה כל מה שהוא מכיר מהרגע שהוא נולד. הוא ממש כמו הבן שלנו, יש לו דודים, אחיינים, סבתא וסבא שאוהבים אותו אפילו יותר מהילדים האחרים". אריאל, שפרש לגמלאות לפני מספר שנים מצה"ל בדרגת סא"ל, משתף כי מדובר בהליך מורכב ועדין שבמהלכו הוא חש את הצורך העז לגונן על דוד. "זה חיים, זה נשמה, הוא פשוט נכנס לנו ללב. לאורך השנים, נתנו לדוד חינוך המושתת על אהבת האחר. כמה חשוב לשים לב להיות רגישים לסביבה שלנו ולמי שמסביבנו".

כל משפחות האומנה, מלוות על ידי גופי אומנה המפוקחים על ידי משרד הרווחה והביטחון החברתי. לארגון אור שלום חסרות היום משפחות אומנת חירום כדי לקלוט ילדים שנמצאים בסכנת חיים ממשית.

תמימה סהר, מנהלת מערך טרום אומנה בארגון אור שלום: "אני מרגישה שיש לנו זכות גדולה להכיר וללוות את משפחות אומנת החירום שלנו. מבחינתנו זו הסיירת המובחרת של משפחות האומנה שלנו. המשפחות קולטות את הפעוטות לאחר שחוו טראומה קשה ביותר. הם מחבקים אותם, מכילים ותומכים בהם בשנים המשמעותיות ביותר בחייהם. אנו מלווים את המשפחות וילדי אומנת החירום לכל אורך הדרך, ומסייעים בפתרון קשיים ודילמות יומיומיות".

משפחות המעוניינות לקבל מידע על משפחת אומנת חירום מוזמנות לקבל פרטים באתר אור שלום בטלפון 8936*, בוואטסאפ 051־2400312 או במייל omna@orr־shalom.co.il