מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים היום (חמישי) פגישת הערכת מצב לקראת ההפגנה המתוכננת במוצאי שבת בתל אביב, כנגד הממשלה שקמה זה עתה. בהפגנה צפויים לקחת חלק בין 30 ל-40 אלף איש, ומשום כך המשטרה מבצעת היערכות מיוחדת לאירוע. 

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך להערכת המצב השבועית שנערכה היום בעיר באר שבע עם השר לביטחון לאומי, פורום משתתפי הערכת המצב דן, בין היתר, בנושא המחאה הצפויה במוצאי שבת הקרובה בתל אביב ובירושלים. משטרת ישראל תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר".

"על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק. משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק".

עוד נמסר כי המשטרה השלימה את הערכותה המבצעית וכי כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי. המשטרה שבה והדגישה, כי היא "פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים". 

צעדה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)

כזכור, על פי מדיניות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל, אלפי השוטרים שייפרסו באזור יונחו להכיל את ההפגנה, לגלות רגישות. עם זאת, במשטרה מדגישים כי במקרה של הפרסות סדר מצד המפגינים, הדבר יטופל ביד קשה, לרבות האמצעים השונים שמיועדים לפיזור הפרות סדר. 

במהלך הפגישה ידונו שבתאי ומפקד המחוז בנוגע לאופן השימוש באמצעים אלו במידת הצורך, וכן בכל האמור לפריסת הכוחות במסגרת ההיערכות המיוחדת. אל פגישת הערכת המצב, יגיע המפכ"ל מסיור שערך בבאר שבע, במהלכו קיים הערכת מצב גם עם השר בן גביר, במספר נושאים, ביניהם ההפגנה המדוברת בשבת הקרובה.  

ארגון הדגלים השחורים הגיב למסר אותו העבירה המשטרה לקראת ההפגנה, ותקף בחריפות: ״נראה כי רוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה שמנסה לעשות דה - לגיטימציה למחאה דמוקרטית ולצייר אותה כאלימה. אני קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ״ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר״.