טרגדיה בשרון: יעקב (קובי) משק בן ה-47 נהרג היום (חמישי) מפגיעת ברק בקיבוץ במועצה האזורית עמק חפר. הוא נמצא מחוסר הכרה בשטח חקלאי עם כוויות בגופו, צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים הלל יפה תוך ביצוע פעולות החייאה, בסופן נקבע מותו. הוא הותיר אחריו שני ילדים ואב המתגוררים בקיבוץ. טרם נקבע מועד הלוויתו.

יעקב (קובי) משק (צילום: ללא קרדיט)
יעקב (קובי) משק (צילום: ללא קרדיט)

מהמועצה האזורית עמק חפר ומקיבוץ העוגן נמסר: "קרה לנו אסון גדול הערב. אבל כבד  ירד על קיבוץ העוגן ועמק חפר כולו. קובי נולד וגדל בקיבוץ, בחור חמד, אהוב על כולם.  כמנהל הנוי של הקיבוץ הוא עסק במשך שנים בטיפוחו, בחריצות ובהתמדה. עם היוודע דבר האסון הגיעו למקום צוותי הרווחה והשירות הפסיכולוגי החינוכי של המועצה, על מנת לתמוך ולסייע למשפחה בשעה קשה מנשוא זו. המועצה והקהילה כולה מחבקת את בני המשפחה והחברים. יהי זכרו של קובי ברוך".

חבריו של משק ז"ל שיתפו:

אופיר ענבר: "אני וקובי חברי ילדות, גדחנו ביחד בקיבוץ העוגן, עברנו את כל החוויות בקיבוץ של פעם, גדלנו בחינה המשותפת שהיתה בזמנו והיענו בכח המסגרות ביחד. קובי, בן יחיד, היה פעיל מאוד, דמות מרכזית ומנהל הנוי. הוא מאוד אהב את הנוי והיה טוב בזה, הוא מילא את תפקידו בצורה הטובה ביותר, נתן הכל, עשה הכל בשמחה. היינו מאוד קרובים ונשארנו קרובים עד היום. הבן שלי והבת שלו לומדים ביחד. לקובי היתה בת כבת 15 ובן כבן 9. זו טרגדיה קשה לשמוע דבר כזה. תמיד היה אצלו כלב והוא יצא איתו לטיולים. קובי היה דמות מפתח בקיבוץ וזה זעזוע גדול".

לילך גל: "זה אסון נוראי. אנחנו ביחד מבית התינוקות; בלינה המשותפת ועד היום חברים טובים. קובי תמיד היה איש שמח, שאהב לקחת ולעשות דברים עם חיוך. אין אחד שלא אהב אותו. קובי היה חלק דומיננטי בקהילה ובן יחיד. קובי היה ילד טבע, שאהב נוי ובעלי חיים. הוא אהב לטייל ולהריח את ריח ההדרים. הוא היה אדם רגוע, חייכן ונינוח. רק הבוקר ראיתי אותו והוא היה עם חיוך. בשנייה אחת הכל נגדע. זה אסון כבד, יש אבל עצום בקיבוץ. כולם אהבו אותו, זה נורא, נורא, נורא".

פרמדיקי מד"א עידן שינה ועומר פקר סיפרו: "הביאו אלינו את הגבר לחבירה באמצעות טרקטורון, סיפרו לנו שמצאו אותו בשטח חקלאי כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות וראינו שהוא סובל מכוויות בגופו וללא דופק ונשימה. מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו קריטי". 

האירוע החריג מגיע בפתח מערכת גשמים שצפויה ללוות אותנו בימים הקרובים. הערב ומחר צפוי גשם מקומי בעיקר במישור החוף הצפוני וייתכנו סופות רעמים יחידות שם. מחר לקראת הערב הגשם יתחזק ויתפשט לצפון הארץ ולמישור החוף המרכזי. קיים חשש קל להצפות במישור החוף הצפוני.

פרופ' דוד ברלה, מומחה בתחום הברקים וראש בית הספר להנדסת חשמל באפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב: "ברק הוא תוצאה של חשמל סטטי שנוצר בעננים והפגיעה שלו היא בעצם התחשמלות בזרם חזק מאוד. ההסתברות לפגיעת ברק ישירה אל אדם בשטח פתוח נמוכה עד מאד אבל לא אפסית. סימני כוויה מעידים כי הפגיעה הייתה כנראה ישירה אל גופו. במקרה בו זרם הברק משמעותי (מספר אלפי אמפרים) הפגיעה יכולה להיות אנושה ו/או להוביל מוות מידי".