טרגדיה בצפון: שלושה צעירים בני 17-16 מכפר בלום נהרגו הלילה (חמישי) בתאונת דרכים קטלנית בין שני כלי רכב בכביש 9779, סמוך למושב בית הלל שבאצבע הגליל. ההרוגים הם אורי מלול, אריאל שטרן ודניאל פורת. חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהוזעקו למקום, נאלצו לקבוע את מותם של השניים, כאשר מותו של השלישי נקבע מאוחר יותר בבית החולים. כמו כן, מהזירה פונו צעיר וצעירה בשנות ה-20 לחייהם שנפצעו באורח בינוני. 

זירת התאונה סמוך לבית הלל (צילום: כב''ה צפון)
זירת התאונה סמוך לבית הלל (צילום: כב''ה צפון)

פרמדיק מד"א אלי בן זקן סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו שני כלי רכב, אחד מהם שבו נסעו שלושה צעירים היה מעוך לחלוטין. מתוך הרכב חולצו שלושה צעירים כבני 18, שניים מהם היו ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם. השלישי היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי ולאחר שהורדם והונשם פינינו אותו במסוק של חיל האוויר לבית החולים במצב קשה. מהרכב השני חולצו גבר ואשה בשנות העשרים כשהם בהכרה מלאה וסבלו מחבלות, לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים במצב בינוני ויציב".

הבוקר (שישי) נפצעו שני בני אדם באורח קל ובינוני בתאונה שאירעה בשדרות ההסתדרות בחיפה. לוחמי האש פעלו לחילוץ לכודים וניתוק מקורות אנרגיה מהרכבים המעורבים, הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי.

על פי עמותת "אור ירוק", 15 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, יותר מהרוג אחד בכל יום בממוצע.

עו"ד יניב יעקב, מנכ״ל עמותת "אור ירוק": "אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות על האובדן הגדול. תאונות דרכים הן הרעה החולה של החברה הישראלית וכולנו משלמים את המחיר ללא הבדל דת גזע ומין. מדינת ישראל הזניחה בעשור האחרון את במאבק בקטל בדרכים והזניחה אוכלוסיות שלמות שנמצאות בסיכון. לא בכדי ישראל משתרכת מאחורי כל מדינות אירופה בצמצום ההרוגים בתאונות דרכים.

תמונת המצב הזו עגומה וחייבת להוביל את שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לאשר את התכנית הלאומית שכבר הונחה על שולחנה בקדנציה הנוספת ולמעשה רק ממתינה לאישור. כל יום שמדינת ישראל מתנהלת ללא תכנית לאומית רב שנתית, כזאת שתמנע את מותם של מאות בני אדם, היא מחדל מתמשך שעולה בחיי אדם. מדינת ישראל הרימה ידיים במאבק בתאונות הדרכים כאילו מדובר היה בגזירת גורל. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשנות גישה ולשים את הצלת החיים בראש סדר העדפויות״.