לימור מויאל, שהפגינה בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית של הממשלה, התראיינה היום (ראשון) בתוכניתם של ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM, והתייחסה לעבודת המשטרה במהלך ההפגנה והצפי להמשך. 

ישיג הסכמות בנוגע לרפורמה המשפטית? השיחות החשאיות של הרצוג
לא נרתעו מהגשם ומהפקקים: הישראלים שהגיעו למחאה כדי לשמור על הדמוקרטיה

"אני חושבת המשטרה באמת הכילה את האירוע בצורה מדהימה, היה אירוע מאוד מאתגר כי אף אחד לא ידע כמה אנשים יגיעו והגיעו המון אנשים", אמרה מויאל בפתח דבריה, "היה מאוד מאוד צפוף, היה רטוב גשם, זה לא אירוע שהיה פשוט להיות חלק בו ובמיוחד לאבטח אותו ואני רוצה באמת להגיד שהמשטרה עשתה עבודה מצוינת בעניין הזה".

"המשטרה ממש דאגה שלא יהיו חיכוכים", הוסיפה, "אני באופן אישי צעדתי עד הכניסה לאיילון, שם בעצם נעצרנו, הם פשוט נתנו לנו ללכת וחסמו יחד איתנו כדי שלא ייווצר קושי לציבור סביב ההפגנה. הם עשו עבודה מצוינת לדעתי ואני מקווה שגם בהפגנות ההמשך אנחנו נראה את זה". 

הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת ענק בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן נשאלה מויאל מה צפוי הלאה, והשיבה כי "מבחינתנו, זה מלחמת יום כיפור. אנחנו זה קבוצות של מפגינים, הציבור הדמוקרטי שמרגיש שפשוט לוקחים לו את החירות, מערערים לו ביציבות. מבחינתי מרעידים לי את האדמה מתחת לרגליים. אני לא מעוניינת לחיות בדיקטטורה, אני לא מעוניינת שהחירות שלי תהיה הפקר בידיים של חבורה של עבריינים ואנשים משיחיים, אני לא מעוניינת שהילדים שלי ישרתו בצבא שבעיניי עושה דברים לא חוקיים". 

"אנחנו יכולים רק להחליט באופן עקרוני לאן הולכים ולאיפה מפגינים אבל מבחינת סדר היום, אין לנו יותר מדי יכולת, התקשורת לא מזמנת אנשים שלנו לאולפנים, מביאים רק פוליטיקאים מהקואליציה. אנשים שלנו זה קבוצות של ארגונים אזרחיים שאנחנו מפרסמים שיוצאים להפגנות, ארגונים אזרחיים שעובדים בשיתוף פעולה", ציינה.

לסיום אמרה מויאל כי "יצאו וגם נשארו כשירד גשם, אנשים לא התקפלו. מה שאני מקווה מאוד שיקרה זה שבאמת הציבור יתעורר וההפגנות יגדלו, אני חושבת שהן גם יגדלו בהרבה, יהיו הפגנות בערים נוספות וכמויות יותר גדולות של אנשים יגיעו. ואנחנו כמובן נגביר בהתאם להתפתחויות שיהיו, גם לכיוונים של השבתה וגם לכיוונים של תגובות שהן יותר אקטיביות". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM